پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اهل بیت

حوزه / پنجمین جلد از کتاب «فضایل اهل بیت(ع) از دیدگاه اهل سنت» به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، این کتاب فضایل ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا (س) را در بر می گیرد و در دو بخش، مناقب اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) و فضایل امیر مومنان حضرت علی(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) تدوین شده است.

این اثر، تلاش کرده تا متنی پیراسته و استوار در فضایل اهل بیت(ع)، بر پایه منابع اهل سنت و به قلم یکی از علمای شافعی مذهب را به مخاطبان ارائه دهد. مولف در این کتاب، متن احادیث را با ذکر سند آورده و ترجمه فارسی آن را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده است. در تحقیق و تصحیح این اثر که به همت پژوهشگران بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی انجام شده، منابع و ارجاع ها نیز استخراج شده است.

کتاب حاضر از نگاشته های حدیثی است که یکی از عالمان شافعی مذهب معاصر آن را گردآوری کرده است. استاد سید محمد طاهر هاشمی شافعی که از خاندانی برجسته و نامور به علم، فضیلت و عرفان به شمار می رود این اثر را به رشته تحریر درآورده است.

کتاب حاضر، از منابع اهل سنت، از جمله منابع تفسیری، مجموعه های حدیثی، کتاب های رجال و تراجم، کتاب های تاریخ و سیره، نگاشت های مستقل در باب فضایل، منابع مرتبط به مباحث کلامی و.... تدوین شده است.

اهمیت و لزوم تالیف در منقبت اهل بیت(ع)، مناقب نگاری از نظر اهل سنت و جماعت، انگیزه مولف از تالیف مناقب و تحریر صحیفه، عناصر و ماخذ کتاب استاد هاشمی و... از موضوعاتی به شمار می رود که در مقدمه این اثر به آن اشاره شده است.

 کتاب«فضایل اهل بیت(ع) از دیدگاه اهل سنت» به اهتمام و با مقدمه سید ناصر حسینی میبدی به چاپ رسیده است. این اثر در شمارگان یک هزار نسخه و قطع وزیری تهیه و تنظیم شده و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha