جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه وسملقان استان خراسان شمالی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، در این شهرستان با حضور طلاب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام هادی پروین اظهار داشت: نخستین کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، دوری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مانه وسملقان با سخنرانی حسین خلیل زاده برگزار شد.

کارشناس اجتماعی اداره تبلیغات اسلامی و استاد این کارگاه آموزشی در جمع جوانان حاضر در این کارگاه، بر نقش موثر استفاده از ظرفیت فرهنگی هیئات مذهبی و دینی در جلوگیری از گرایش به اعتیاد وریشه‌کنی این بلای خان مانسوز بیش ‏از پیش تاکید کرد.

حسین خلیل زاده به نقش ظرفیت فرهنگی هیئات مذهبی در پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ریشه‌کنی این بلای خانمانسوز بیش ‏از پیش استفاده کنیم تا بنیان خانواده و فرد را محکم‌تر و سطح خودباوری ‏را بالاتر ببریم.

روانشناس و کارشناس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: باید آموزش مهارت‌های لازم زندگی و مخصوصاً مهارت نه گفتن را یاد بگیریم تا در ‏مواقع و شرایط حساس و خطرناکی که برای نوجوانان وجوانان ما پیش می‌آید با ‏یادگیری مهارت نه گفتن تمامی این خطرات را براحتی پشت سر بگذاریم و بدین ‏طریق آسیب‌ها را به حداقل ممکن رسانده و جامعه‌ای سالم و عاری ازاعتیاد داشته باشیم.‏

وی در باب فاکتورهای محافظتی حیطه خانواده نیز اظهار داشت: مهمترین فاکتور محافظتی در این محیط ارتباط قوی بین والدین و فرزندان است و از فاکتورهای  دیگر  می توان به فضای صمیمی خانواده، صحبت مفید در مورد وظایف و حمایت والدین از تلاشهای کودکان، نوجوانان و جوانان اشاره کرد.

خلیل زاده یادآور شد: پدران و مادران باید با فرزند خود رابطه برقرار کنند و حس اعتماد را در او ایجاد کنند، به فرزند خود زمان کافی اختصاص داده و از شیوه گرم وغیر انتقادی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پدر و مادر باید در مورد وظایف رفتاری با فرزندان خود صحبت کنند( مثلا در مورد حضور در مدرسه، مسائل جنسی، مصرف مواد مخدر )، از فرزند خود بخواهند در مسئولیتها و امور خانوادگی شرکت کند و تحصیلات را ارزش نهاده و بر آن تأکید داشته باشند.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی بعد از اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء در جمع جوانان شهر قاضی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha