جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ امروز پنجشنبه ۲۷ آبان آخرین مهلت برای ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح است.

محمدباقر قاصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی با بیان اینکه صدور ویزا تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، اظهار داشت: صرفا افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند و ویزا دریافت کرده‌اند حق خروج از کشور را دارند و کسانی که در این سامانه ثبت‌نام به عمل نیاورده باشند، نمی توانند از کشور خارج شوند.

وی با بیان اینکه مرز عبور زائران خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین، مرز چزابه است، افزود: خوشبختانه همان گونه که پیش بینی می شد، مرز چزابه وضعیت مطلوبی برای تردد زائران اربعین حسینی دارد.

قاصری همچنین با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ نفر از خراسان شمالی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد مدارک هفت هزار و 582 به کنسولگری ارسال شده است که از این تعداد هفت هزار و 511 نفر نیز ویزای خود را دریافت کرده اند.

مدیرحج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه 23 دفتر زیارتی و 9 دفتر پستی در سطح شهرستان های خراسان شمالی از زائران اربعین حسینی ثبت نام به عمل می آورند، گفت: اسامی اکثر زائرانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند برای صدور ویزا به سرکنسول عراق در مشهد ارسال‌ شده است.

وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی بصورت گروهی و تحت حمایت کاروان های خود به کشور عراق سفر کنند و همکاری لازم را با مسئولان کاروان ها و ماموران دولتی در هر 2  کشور مبدا و مقصد یعنی ایران و عراق داشته باشند.

قاصری خاطرنشان کرد: از تمام زائران عاشق که توفیق زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را یافته اند، از صمیم دل می خواهیم که خدمتگزاران خویش در تمام عرصه های هماهنگی، خدمت رسانی، امنیت و ... از دعای خیر خود محروم نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha