پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمله به اتومبیل زن غیرمسلمان آمریکایی به خاطر حجاب

حوزه/ طبق آمار مرکز حقوق فقر جنوب، از هفته گذشته تا اکنون ۴۳۷ حادثه و زورگویی نفرت محور و نژادپرستانه در سرتاسر آمریکا گزارش شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته، یک زن غیرمسلمان آمریکایی در شهر فرمونت در ایالت کالیفرنیا، که به دلایل بهداشتی حجاب به سر کرده بود، هنگامی که از پیاده روی کوهستانی برگشت متوجه شد که اتومبیلش مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته است.

نیکی پانچولی، 41 ساله از اهالی شهر میلپیتاس است که به خاطر ابتلا به بیماری لوپوس و برای حفاظت پوست بدنش در مقابل نور خورشید، حجاب به سر می‌کند.  هنگامی که از پیاده روی برمی‌گشته متوجه می‌شود که پنجره‌های اتومبیلش شکسته، وسایلش به سرقت رفته و روی صندلی عقبی اتومبیلش یادداشت توهین آمیزی علیه مسلمانان نوشته شده است.

پلیس فرمونت در کالیفرنیا این اتفاق را در دسته جرایم نفرت محور طبقه بندی کرده است.

سخنگوی پلیس فرمونت در این باره گفت: بروز چنین اتفاقی در فضای جامعه بسیار ناراحت کننده و تلخ است.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که چند نفر در این ماجرا دخالت داشته‌اند.

راج سالوان برنامه ریز کمیساریای شهر نیز در صفحه فیس بوکش نوشت: ما اعضای جامعه فرمونت، چنین اعمالی را در شهرمان تحمل نخواهیم کرد.

طبق آمار اعلام شده توسط مرکز حقوق فقر جنوب، از زمان انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در 8 نوامبر تاکنون 437 حادثه و زورگویی نفرت محور و نژادپرستانه در سرتاسر آمریکا گزارش شده‌اند. و به گفته این مرکز بسیاری از این حوادث به صورت مستقیم در ارتباط با رئیس جمهور جدید آمریکا و شعارهای کمپین ترامپ بوده‌اند.

زهرا بیلو، مدیر اجرایی دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی در سن فرانسیسکو نیز گفت: در طی هفته گذشته سیل وسیعی از تماس‌های تلفنی و شکایت‌های مردمی در رابطه با برخوردهای اسلام‌هراسی دریافت کرده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha