جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر جهاد کشاورزی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد

حوزه / محمود حجتی؛ وزیر جهاد کشاورزی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، در این دیدار، که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، بر لزوم انتخاب و توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط اقلیمی در روستاهای کم آب کشور تاکید کرد و افزود: به طور مثال حدود 18 سال است که ساکنان استان خراسان جنوبی با مشکل خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی دست به گریبان هستند، بسیاری از قنات‌ها و چشمه‌های این منطقه خشک شده است و حدود 430 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: فراهم آوردن شرایط کشت محصولاتی که از یک سو نیازمند آب فراوان نبوده و از سوی دیگر، آورده اقتصادی مناسبی دارند، می‌تواند راه‌گشای مشکلات روستاهای دچار خشکسالی باشد.

وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در راستای اوامر رهبری معظم انقلاب در حوزه توجه به زائران و محرومان، این آمادگی را دارد تا به سهم خود با وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی علمی با مصرف آب بهینه در روستاهای محروم همکاری و همراهی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری روستاییان را قشر مولد جامعه خواند و با اشاره به اهمیت روستا و توسعه روستایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات کشور تصریح کرد: توجه به اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی برای روستاییان بسیار ارزشمند می باشد چراکه کشاورزی با روح و روان این قشر زحمتکش سازگار و عجین است.

وی تاکید کرد: با توجه به اقلیم خشک و کم آب بسیاری از مناطق ایران، خوب است به جای کشت محصولات پرآب، به کشت گیاهانی با نیاز آب کم روی آورده شود. این نوع کشت علاوه بر بیابان زدایی می‌تواند اشتغالزایی و درآمدی مناسب برای روستاییان فراهم کند و نقطه امیدی برای کشاورزانی باشد که سال‌هاست با خشکسالی روبه رو هستند.

محمود حجتی؛ وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود پرداخت و بر توسعه کشاورزی‌های دانش‌بنیان با نیاز به آب کم در کشور تاکید کرد و گفت: ایران اسلامی کشور غنی از حیث منابع طبیعی و تنوع گیاهی است و ورود آستان قدس رضوی به حوزه گیاهان دارویی قطعا می‌تواند به توسعه این نوع کشت در کشور بسیار کمک رسان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha