جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله  العظمی مظاهری با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: آیت الله مظاهری از اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله داماد بهره بردند و اکنون منشاء برکات بسیاری برای حوزه علمیه اصفهان می باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله  العظمی مظاهری که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به شخصیت علمی و ممتاز حضرت آیت الله مظاهری، بیان داشتند: آیت الله مظاهری از علمای بزرگ عصر ما هستند که راه انبیاء و اهل بیت طاهرین(علیهم السلام) را به خوبی شناختند، این راه را به درستی طی کردند و موفق شدند عده زیادی را به همراه خود در این مسیر قرار دهند.

ایشان ادامه دادند: رسول گرامی اسلام سه رسالت عمده داشتند که ائمه(ع) از جمله حسین بن علی(علیه السلام) که در ایام اربعین آن حضرت نیز به سر می بریم همین سه رسالت را انجام دادند و علمای بزرگ از جمله آیت الله مظاهری نیز این رسالتها را به عهده دارند و این رسالتها همان «يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ» می باشد.

معظم له خاطرنشان کردند: عمده مشکلات جامعه از درد جهل علمی و غده جهالت عملی ناشی می شود که هدف پیامبر گرامی اسلام(ص) و حسن بن علی(ع) این است که مردم را به سوی نور تزکیه و طهارت روح ببرند که موفقیت در این امر مجاهدتهای فراوانی و گاهی نیز جان دادن می خواهد.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: شما در این مراسم اربعین می بینید که طبق وعده حق، با همه کارشکنی هایی که عباسیان و امثال آنها انجام دادند، نام حسین بن علی(ع) همه دنیا را فرا گرفته است و کاری که علما باید بکنند و آیت الله مظاهری این کار را به خوبی انجام داد این است که این مکتب را زنده نگه داشتند.

ایشان ادامه دادند: آیت الله مظاهری، حسین به علی(ع) را با علم، اخلاق و عمل خود به خوبی به جامعه معرفی کرد و این کار از هر کسی ساخته نیست.

معظم له بهره گیری از محضر اساتید بزرگ و برجسته را از ویژگی های برجسته علمی آیت الله مظاهری دانستند و بیان داشتند: آیت الله مظاهری از اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله داماد بهره بردند و اکنون منشاء برکات بسیاری برای حوزه علمیه اصفهان می باشند که برای ایشان عمر طولانی و پربرکت از درگاه الهی مسئلت می کنیم.

ایشان خاطرنشان کردند: همه به ویژه مردم بزرگوار اصفهان باید شاکر این نعمت باشند و گرچه آیت الله مظاهری خود راضی به برگزاری چنین همایشی نباشند، اما شما با برگزاری این همایش به شهر خود برکت می دهید.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha