شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 400058
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
سبک زندگی

حوزه / معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: مطالعه زندگی نامه و شناخت علمایی که راه تهذیب و سلوک را طی کرده اند، می تواند چراغ راهی برای تهذیب نفس طلاب جوان باشد و از سلوک این بزرگان به عنوان الگو نمونه برداری کنند.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز تزکیه نفس بعد از تعلیم آمده، اظهارداشت: این آیات و روایات محکم الهی همگی دلالت بر نفس پاک برای تبلیغ کارآمد دارند.

وی با اشاره به این که مبلغان قبل از تبلیغ باید مهذب و اخلاق محور باشند، تصریح کرد: اگر تبلیغ پایه اش اخلاق نباشد زیانش از اثر آن بیشتر خواهد بود، لذا برای تبلیغ اثرگذار باید ظرف درون نفس پاک و مهذب باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که برای دستیابی به تهذیب نفس باید درون را از هر گونه رذائل اخلاقی از جمله بزرگ بینی، حسادت پاک نمود، خاطر نشان کرد: مدرسان و اساتید حوزه باید با انگیزه و اخلاص الهی در جهت تهذیب نفس طلابی کارآمد و توانمند قدم بردارند.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی بیان داشت: مطالعه زندگی نامه و شناخت از علمایی که راه تهذیب و سلوک را طی کرده اند، می تواند چراغ راهی برای تهذیب نفس طلاب جوان باشد و از سلوک این بزرگان به عنوان الگو نمونه برداری کنند.

وی مراقبه بر نفس را یکی دیگر از راهکارهای تهذیب نفس برشمرد و گفت:علمای بزرگ که این مسیر را طی نموده اند همواره بر مراقبت از نفس تاکید داشته اند و جوانان را نیز به این راه دعوت کرده اند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه تبلیغ با دل سروکار دارد، افزود: برای اثر گذاری تبلیغ باید خودمان به انچه تبلیغ می نماییم عامل باشیم چرا که تبلبغ زمانی اثرگذار است که از درون بجوشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha