جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رزاقی

حوزه/ خطیب حوزوی با اشاره به اینکه امروز شاهد ابراز ارادت میلیون ها عاشق حسینی از ده ها کشور دنیا در مراسم پیاده روی اربعین هستیم، گفت: این جذاب نفوس و مغناطیس قلوب آنچنان دل ها را مجذوب خود کرده است که مرور زمان موجب کاهش آن نمی شود و این نتیجه اخلاص امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رزاقی شامگاه پنجشنبه در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان که در منزل آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «امام حسین(ع) در نزد پروردگار زنده است و روزی می گیرد»، اظهار داشت: برگزاری مجالس عزاداری یکی از بهترین اعمال پیروان اهلبیت(ع) است و موجب بیمه زندگی دنیا و ذخیره زندگی آخرت می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس روایات روز جمعه متعلق به امام زمان(عج) است، تصریح کرد: براساس احادیث، جمعه اجتماع حقیقی بشر در زیر پرچم آن وجود مقدس خواهد بود.

این خطیب حوزه با بیان اینکه قرائت زیارت امام حسین(ع) در شب ولادت امام زمان(عج) سفارش شده است، گفت: همچنین ملائکه ای که برای کمک به امام حسین(ع) در عاشورا نازل شدند، برای ظهور امام زمان(عج) منتظر مانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با اشاره به اینکه شعار لشکریان امام زمان(عج) یالثارت الحسین(ع) است، تصریح کرد: امام زمان(عج) در آغاز ظهور، یکی از ویژگی های معرفی خود را یاد مصائب امام حسین(ع) قرار می دهند و بنا به اقوال مشهود، در دنیای آن روز، بیش از هر زمان دیگری نام و یاد امام حسین(ع) جهانی می شود.

وی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) همواره در حال جوشش است، ابراز داشت: یاد و نام حضرت سیدالشهدا(ع) روز به روز در حال گسترش است و هرچه از زمان وقوع کربلا و عاشورا می گذرد، انسان احساس می کند داغ امام حسین(ع) تازه تر می شود.

این خطیب حوزه با اشاره به اینکه براساس روایات، یاد امام حسین(ع) در جامعه جاذبه وجودی آن حضرت را بیشتر نشان می دهد، اظهار داشت: امروز شاهد ابراز ارادت میلیون ها عاشق حسینی از ده ها کشور دنیا در مراسم پیاده روی اربعین هستیم.

سخنران مراسم افزود: این جذاب نفوس و مغناطیس قلوب آنچنان دل ها را مجذوب خود کرده است که مرور زمان موجب کاهش آن نمی شود و این نتیجه اخلاص امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه براساس روایات، وجود حجت خدا ضروری ترین نیاز برای جامعه انسانی و بقای عالم است، اظهار داشت: ضرورت وجود حجت یکی از باورهای مبرهن و غیرقابل تردید در مبانی دینی از جایگاه خالق و مخلوق است.

وی تصریح کرد: اینکه بزرگان فرمودند نعمت کامل و تمام پروردگار بر عالم، وجود حجت است، یک حقیقت غیرقابل تردید می باشد.

این خطیب حوزه افزود: در نظام تکوین، اگر حجت وجود نداشته باشد گویا نقصی در آفرینش وجود دارد؛ مگر می شود خدایی که برای پیکر انسان با جزئیات دقیق تدبیر اندیشیده است، نسبت به خلقت عالم دقیق نباشد؛ نظام تمام و کامل هستی نمیتواند شاهد موارد نقص باشد و آفرینش خلقت کامل است.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی یادآور شد: در روز قیامت به روش، منش، گفتار و رفتار حجت خدا احتجاج خواهد شد و به افراد گفته می شود چرا براساس رفتار حجت خدا عمل نکردید.       

وی با بیان اینکه وجود حجت در نظام تکوینی به عنوان بخشی از تدابیر لازم در نظام تمام و کامل از سوی خالق است، ابراز داشت: براساس آیات قرآن کریم، هدف از آفرینش انسان چیزی جز خیر و دستیابی به کمال نیست؛ آنچه از ذات مقدس الهی برای مخلوقات صادر شده، خیر است.

این خطیب حوزه افزود: همچنین براساس گفتار بزرگان در نظام تشریعی هم وجود حجت، امری ضروری است تا بشر بتواند به محوریت او به کمال دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با بیان اینکه براساس روایات، زمین هیچگاه از وجود حجت خدا خالی نمی ماند، اظهار داشت: مردم نیازمند حجت هستند زیرا صرف نماز خواندن و روزه گرفتن موجب رسیدن انسان به کمال نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر زمینه ترویج فرهنگ و سیره اهلبیت(ع) به دنیا فراهم شود، دیگران حرفی برای گفتن نخواهند داشت، اظهار داشت: اطلاع رسانی مفاهیم و مبانی مکتب تشیع به اطلاع دنیا از تکالیف سنگین شاگردان امام صادق(ع) در حوزه های علمیه است.       

این خطیب حوزه در پایان با بیان اینکه یکی از جلوه های حکومت دینی اقامه امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: شاید اجرای احکام الهی غیر از تشکیل حکومت دینی ممکن نباشد.

انتهای پیام313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha