پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعلایی نژاد

حوزه/ معاون آموزش موسسه موضوع شناسی احکام فقهی از برگزاری دوره های تخصصی در این موسسه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علایی نژاد در دیدار مدیران موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، با آیت الله اعرافی گفت: معاونت آموزش این موسسه برنامه های آموزشی خود را در 4 سطح برگزار می کند که طرح اولیه این طرح های مورد عنایت رهبری انقلاب نیز قرار گرفته است.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت یک ساله است که از طلاب سطح 3حوزه با آزمون ورودی دعوت به عمل می آید از جمله این دوره هاست که در سال تحصیلی فعلی 25 نفر پس از قبولی در آزمون و مصاحبه در حال تحصیل می باشند.

معاون آموزش موسسه موضوع شناسی احکام فقهی عنوان کرد: اساس فعالیت های آموزشی در این مرکز، نخبه پروری و نخبه پذیری است که طلاب پس از طی مراحل علمی و پذیرش علمی در این موسسه مشغول به فعالیت می شوند.

حجت الاسلام علایی نژاد بیان کرد: دوره تکمیلی شامل برگزیدگان دوره اول نیز در حال برگزاری است؛ سال گذشته 300 جلسه کلاس آموزشی با حضور اساتید برزگ حوزه چون آیات مومن و گرامی برگزار شد.

وی افزود: درس خارج موضوع شناسی با موافقت آیت الله بوشهری مدیر وقت حوزه های علمیه در قالب دو درس در مدرسه فیضیه و پردیسان آغاز به کار کرد و خوشبختانه استقبال خوبی از این دوره به عمل آمد؛ در این دروس موضوعات جدیدی در دست بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام علایی نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزش مجازی، نجوم و استهلال از جمله دوره هایی است که در این زمینه سه دوره اجرا شده است؛ در این دوره آموزشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت نیز تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون آموزش موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بیان کرد: آموزش مجازی موضوع شناسی از جمله برنامه های این موسسه است؛ این دوره ها با هدف تربیت پژوهشگر در عرصه موضوع شناسی انجام می شود.

وی از برگزاری نشست های علمی در این موسسه خبرداد و گفت: با همکاری انجمن اصول حوزه برنامه آموزشی با عنوان موضوع شناسی، دانشی نو پیگیری شده است که بعد از تعطیلات ماه صفر آغاز می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha