جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ عزاداری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در بیت آیت الله مقتدایی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برخی به دنبال تحریک اجانب هستند، گفت: این افراد اگر دنباله روی کوروش هستند برای کوروش شعار دهند، چرا علیه وجود مقدس، مظلوم و غریب عالم رسول خدا شعار می دهند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان شامگاه جمعه با حضور آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی از مراجع تقلید، آیات استادی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، خاتمی، غروی، فقیهی، فیض گیلانی؛ حجج اسلام والمسلمین شهرستانی، کعبی، جوادی آملی، گلپایگانی، استاندار، فرماندار و جمعی از اساتید و طلاب حوزه در بیت آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین در سخنان خود با اشاره به اینکه خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و شام را باید مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: شایسته است این دو خطبه قهرمان کربلا، از جهت "منبع و سند"، "الفاظ و عبارات" و "فقه الحدیثی" به دقت مورد توجه، بررسی و  استفاده قرار گیرد.  

وی تصریح کرد: علمای بزرگ شیعه در بحث های رجالی، فقهی، ادبی، تاریخی و لغوی خود وقتی سخن از شخصیت برجسته حضرت زینب(س) به میان آورده اند، می گویند "کلام و خطبه ایشان در کوفه و شام سندی قاطع بر مقام رفیع قهرمان کربلاست".

*خطبه حضرت زینب(س) از تراث انقلابی خاندان رسالت است

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حضرت زینب(س) در خطبه های خود از عباراتی استفاده کرده اند که پیش از آن در فرهنگ عرب مرسوم نبوده است، ابراز داشت: خطبه های حضرت زینب(س) خواندنی، آموزنده، روشنگر و جزئی از تراث علمی، فقهی، ثقافی، فرهنگی و انقلابی خاندان رسالت برای امت بزرگ اسلامی می باشد و مایه فخر و مباهات شیعه است. 

*چرا متن خطبه حضرت زینب(س) وارد حوزه فقه نمی شود؟

این عضو خبرگان رهبری بر لزوم توجه و دقت به خطبه های حضرت زینب(س) تاکید کرد و گفت: چرا این متون را وارد حوزه فقه، فقاهت و فتوا نمی شود؛ آیا این دو خطبه نمی تواند منبعی از منابع فقه ما باشد؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: باید بررسی کنیم از دو خطبه کوفه و شام حضرت زینب(س) چه بحث های فقهی قابل استناد است و اینکه آیا سخنان ایشان می تواند مستند فقهی و شرعی و از نصاب حجیت برخوردار باشد و یا اینکه از مصادیق بارز تقریر معصوم محسوب می شود یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) براساس شواهد، به امر امام سجاد(ع) به ایراد خطبه پرداخته اند، ابراز داشت: آنچه حضرت زینب(س) انجام دادند تحت هدایت و مدیریت شخص امام سجاد(ع) بوده است. 

*انقلاب حضرت زینب(س) از کوفه آغاز شد

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حضرت زینب(س) در  خطبه ها خود حقیقت دین را بیان کردند، اظهار داشت: حضرت زینب(س) انقلاب خود را از کوفه آغاز کردند و بعد از این خطبه انقلابی، دشمنان اجازه ندادند بیش از این بازماندگان داغدار حسینی در کوفه بمانند.

*نسبت به معرفی رسول اکرم(ص) کوتاهی شده است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در خطبه های کوفه و شام خود به طور ویژه از رسول اکرم(ص) یاد کرده اند، ابراز داشت: این مجالس و مناسبت ها فرصت بزرگی است تا با تبعیت و تاسی از اسلوب خاندان رسالت، اسلام را ترویج و تبلیغ کنیم.

وی افزود: باید قبول کنیم چهره تابناک شخصیت نخست عالم را با همین امکاناتی که در اختیار داریم به جوامع بشر معرفی نکردیم؛ ما اگر می توانستیم رسول خدا را به دنیا معرفی کنیم، امروز در داخل کشور خودمان مشکل نداشتیم.

این عضو خبرگان رهبری بر لزوم ترویج سیره رسول خدا تاکید کرد و گفت: در زمینه  معرفی چهره مهربان و دلسوز رسول اکرم(ص) به جامعه انسانی کوتاهی و غفلت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: براساس آیات و روایات، درد و ناملایماتی که برای افراد پیش می آید، بر روح لطیف رسول خدا سخت است و موجب رنجش خاطر نبی مکرم اسلام می شود.

وی تصریح کرد: اگر پیامبراکرم(ص) را به دنیا معرفی کنیم، آیا ملت ها غیر از ایشان و خاندان رسالت را به عنوان رهبر خواهند پذیرفت؟

*امروز دست های پلیدی به دنبال ترویج تفکر جاهلی باستان گرایی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظر مرحوم علامه طباطبایی(ره) مبنی بر اینکه ممکن است شخصیت ذوالقرنینی که در قرآن مطرح شده همان باشد که از او به عنوان کوروش یاد می شود، اظهار داشت: اگر این مسئله صحت داشته باشد، کوروش فردی صالح، عظیم و کبیر و یا پیامبری از انبیاء الهی است و مشکلی وجود ندارد.

این عضو خبرگان رهبری افزود: امروز دست های پنهان و پلیدی به دنبال ترویج تفکر جاهلیت باستان گرایی برای خیانت به کشور و ملت ما و زیر سوال بردن افتخارات منحصر به فرد "ایرانیان همواره در خدمت اسلام" است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: برخی جوانان می گویند ایرانی هستیم و هویت ایرانی داریم و براساس هویت ملی می خواهیم پیشینیان خود را بشناسیم و تجلیل کنیم که البته این مسئله اشکالی ندارد.

*اگر کوروش ذوالقرنین باشد، سفارشش پیروی از رسول خداست

وی خطاب به این جوانان، اظهار داشت: اگر کوروش همان فردی باشد که علامه طباطبایی(ره) احتمال داده است، اطمینان می دهیم او اگر وصیتی داشته باشد، در راس وصایای او این خواهد بود «ای ایرانیان عزیزی که من را از خود می دانید، مهم ترین و منحصرترین وصیت جدی من این است که پشت سر رسول الله خاتم الانبیاء حرکت کنید».

این عضو جامعه مدرسین افزود: اگر کوروش همان ذوالقرنین باشد، قطعا افتخار می کرد نوکری از نوکران امام حسین(ع) باشد.

*طرفداران کوروش چرا علیه پیامبر شعار می دهند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه برخی به دنبال تحریک اجانب هستند، اظهار داشت: این افراد اگر دنباله روی کوروش هستند برای کوروش شعار بدهند، چرا علیه وجود مقدس، مظلوم و غریب عالم رسول خدا شعار می دهند؟

*برخی به دنبال نفی اسلام در ایران هستند

وی تصریح کرد: اسناد و مدارک نشان می دهد این افراد گرایشی به کوروش ندارند، بلکه بر اساس توطئه شوم و شیطانی اربابان اجنبی خود به دنبال نفی اسلام در ایران هستند.

این عضو خبرگان رهبری افزود: اگر کوروش همان ذوالقرنینی باشد که این افراد می گویند وصیت اکیدش این خواهد بود که از خط امام حسین(ع) فاصله نگیرید و ما هم این را می گوییم، اما چرا شعار کوروش منتهی جسارت به ساحت قدس رسول خدا می شود؟

*کشتار مردم نیجریه غم بزرگی بر قلب رسول خداست

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه با بیان اینکه سختی هایی که دامن گیر بشریت است مایه رنجش خاطر رسول خدا می شود، گفت: همه دنیا باید بدانند هیچ عزیزی دلسوزتر از رسول خدا برای بشریت نبوده و نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز در نیجریه به چه جرمی کشتار عمومی راه انداخته اند، اظهار داشت: آنچه در نیجریه می گذرد و بیش از صد نفر موحد را به خاک و خون می کشند، غم عظیمی بر قلب رسول خداست.

این عضو خبرگان رهبری افزود: امروز آنچه در یمن، سوریه و موصل می گذرد، مایه رنجش خاطر رسول خداست.

*مشکلات خانواده ها مایه رنجش خاطر رسول اکرم(ص) است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به آیه 128 سوره توبه « لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ»، اظهار داشت: همه مسئولان، کارگزاران و مدیران نظام اسلامی باید بدانند اگر یک خانواده در زندگی دچار مشکل باشد، موجب رنجش خاطر رسول خدا می شود.

*مسئولان دیگر اختلاس نکنند!

وی تصریح کرد: امام علی(ع) فرمود این آیه را بخوانید گرگ ها دیگر به گوسفندان حمله نمی کنند، ما این آیات را بر مسئولان بخوانیم بلکه دیگر اختلاس نکنند.

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به ارقام اختلاس های اعلام شده "هشت هزار میلیارد"، "سه هزار میلیارد" و "هزار و دویست میلیاردی" در رسانه ها، اظهار داشت: این ارقام اگر دروغ است، چرا رسانه های ملی نظام اسلامی منعکس می کنند؛ از کجا آنقدر اختلاس های میلیاردی می شود؛ اینکه گفته می شود در فلان نهاد هم اختلاس شده، خیانتی به موجودیت این نهاد است.

انتهای پیام/313/33           

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha