پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر این گونه مناطق نیاز بیشتری به حضور یک روحانی مبلغ دارند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران از ساماندهی کلیه گروه های تبلیغی فعال در استان خبر داد و گفت: تا پیش از این متأسفانه نظارت خاصی بر فعالیت های گروه های تبلیغی در استان نمی شد.

وی با بیان این که خوشبختانه با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و آموزش و پرورش استان مدیریت گروه های تبلیغی فعال در مازندران با حوزه علمیه استان است، تصریح کرد: در حال حاضر همه گروه های تبلیغی در شهرهای مختلف استان تحت نظارت کامل معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قرار دارند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در سال های گذشته گروه های تبلیغی اعزامی از قم با هماهنگی آموزش و پررش در مدارس حضور پیدا می کردند، بیان داشت: پس از توافق و تعامل صورت گرفته با آموزش و پرورش، حضور گروه های تبلیغی در مدارس منوط به تأیید حوزه علمیه استان است.

معاون حوزه علمیه مازندران، تمرکز بر اعزام و مدیریت بر عملکرد گروه های تبلیغی به حتم بازدهی فعالیت های این گروه ها را بیشتر خواهد کرد، ادامه داد: فعالیت های تبلیغی این گروه ها کاملاً از سوی کارشناسان تبلیغ حوزه علمیه استان رصد می شود و این مسأله تقویت برنامه های تبلیغی بسیار اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود تبلیغ دین و ارزشهای اسلامی را مهم ترین رسالت روحانیت در تاریخ دانست و گفت: روحانیت به عنوان وارثان حقیقی پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در عصر غیبت رسالت مهم و عظیم تبلیغ دین را عهده دار هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی تأکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر این گونه مناطق نیاز بیشتری به حضور یک روحانی مبلغ دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم حضور مستمر یک روحانی در مناطق روستایی ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، افزود: حضور روحانیت در چنین مناطقی به حتم موجب تقویت مبانی دینی و باورهای اعتقادی در مردم می شود.

وی علما و روحانیان را مأمن و پناهگاه مردم دانست و با بیان این که مردم در طول تاریخ همواره به روحانیت اعتماد ویژه داشته و دارند، تصریح کرد: کمرنگ شدن حضور روحانیت در جامعه به حتم فضا را برای نفوذ دشمنان فراهم خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز فرقه های انحرافی و ضاله هر روز شبهات بسیاری در جامعه ترویج می کنند، گفت: تنها با حضور طلاب و روحانیان می توان به این شبهات خطرناک پاسخ گفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور کمرنگ روحانیت در مناطق مختلف به ویژه روستاها و مناطق دورافتاده موجب گسترش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی خواهد شد، اظهارداشت: متأسفانه امروز بسیاری از مناطق روستایی ما به دلیل کمبود امکانات از نعمت روحانی بی بهره اند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت به عنوان وارثان حقیقی ائمه اطهار(ع) نقش اثرگذاری در ترویج اسلام ناب و حقیقی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران از مبلغان دینی به عنوان انتقال دهنده پیام شریعت محمدی در جامعه یاد کرد و با بیان این که رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد، یادآور شد: روحانیت تنها قشری است که می‌تواند با هجمه های گسترده غرب مقابله کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha