سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اجازه حضور باحجاب در رقابت‌ها برای دختر بسکتبالیست

حوزه/ یک دختر بسکتبالیست مسلمان در استکهلم، بالاخره پس از ماه‌ها تلاش و درخواست از جامعه بین المللی، توانست اجازه حضور باحجاب در مسابقات را از سوی فدراسیون بین المللی بسکتبال پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) به بسکتبالیست 18 ساله مسلمان اجازه داد تا با حجاب در مسابقات حاضر شود.

به گفته یک سازمان بین المللی اسلامی، نوها برهان بازیکن محجبه تیم بسکتبال آماتور هودینگ در استکهلم(پایتخت سوئد) که پیش از این به دلیل حجاب اجازه حضور در مسابقات را نداشت، بالاخره پس از تلاش‌های فراوان و درخواست‌های متعدد، روز پنج شنبه اجازه یافت تا در رقابت‌های بسکتبال با حجاب حاضر شود.

به گفته فدارسیون، این اجازه نامه تا ژانویه 2017 اعتبار داشته و قرار است که مسئولین فیبا بار دیگر جلسه‌ای در این رابطه تشکیل داده و به این موضوع رسیدگی کنند.

قابل ذکر است که دو ماه پیش، این بازیکن محجبه به خاطر داشتن حجاب و به بهانه مسائل ایمنی، از شرکت در مسابقات محروم مانده بود، پس از این ماجرا بازیکنان بسکتبال زن در سرتاسر دنیا با تشکیل کمپینی خواستار اجازه شرکت دختران محجبه در رقابت‌ها شدند که این کمپین حمایت زیادی در جامعه بین المللی به سوی خود جلب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha