پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین

حوزه/ دلنوشته‌ها، خاطرات، تصاویر و فیلم‌های کاروان هم پای قافله در طول مسیر اربعین به عنوان دستاوردهای سفر ثبت و ضبط و در نهایت مستندسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری با اشاره به اقدامات معاونت تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در آستانه اربعین حسینی، گفت: امام حسین (علیه السلام) تنها معصومی است که برای آن حضرت اربعین وارد شده است و روایات زیادی درباره زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در روز اربعین وجود دارد.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها عنوان کرد: کاروان هم‌پای قافله برای دومین سال پیاپی با حضورطلاب ایرانی و غیرایرانی، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

ظهیری یادآور شد: جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در بحث پیاده‌روی اربعین حسینی در سه بخش فعالیت داشته است، قبل از حرکت کاروان هم‌پای قافله به مراسم پیاده‌روی اربعین اقداماتی جهت برگزاری همایش، فرهنگ‌سازی، آماده‌سازی طلاب برای کنگره عظیم اربعین، تشویق و ترغیب طلاب در این مراسم، تبیین ثواب زیارت اربعین و ... صورت گرفت.

وی افزود: تیم برگزاری مراسم اربعین در طول سفر کاروان هم‌پای قافله و همچنین پس از سفر، برنامه‌های متنوعی شامل مسابقه، دلنوشته، خاطرات، عکس، تصاویر و فیلم در نظر گرفته است، همچنین خدمات فرهنگی گسترده‌ای در این سفر ارائه می‌شود.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) تصریح کرد: حضور ملل مختلف در بزرگترین اجتماع انسانی دنیا از ویژگی‌های کنگره عظیم اربعین است، در این اجتماع بیش از 30 میلیون زائر به صورت همزمان در کربلا حضور دارند،به همین دلیل، فضاسازی، بحث روایات، ترغیب و تشویق طلاب نسبت به ثبت نام و شرکت در پیاده‌روی اربعین در معاونت تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) صورت گرفت.

ظهیری بیان کرد: نشست توجیهی کاروان هم‌پای قافله در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برگزارشد و پس از آن، مراسم پیاده‌روی کاروان هم‌پای قافله از مسیر بلوار پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) به سمت جمکران برگزارشد.

وی اضافه کرد: همایش اربعین با حضور عموم طلاب جامعه الزهرا (سلام الله علیها) و زئران اربعین حسینی در تالار بیداری اسلامی برگزارشد و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاهدرباره ثواب زیارت اربعین و آداب زائرین در این مسافرت سخنانی بیان داشتند.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها تصریح کرد: همایش اربعین عام و فراگیر بود و جامانده‌های از پیاده‌روی اربعین،دل‌های خود را با کاروان هم‌پای قافله همراه کردند.

ظهیری اظهار داشت: مسابقه 40 حدیث، آماده کردن بسته‌های فرهنگی، تشویق طلاب برای خادم الزوار امام حسین (علیه السلام) برای حضور در کاروان هم‌پای قافله و خدمت‌رسانی فرهنگی از جمله اقدامات معاونت تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در مراسم اربعین است.

وی گفت: کاروان فرهنگی در طول سفر کاروان هم‌پای قافله، همدل و هم پا با کاروان حرکت می‌کند و برنامه‌های متنوع از جمله مراسم مرثیه‌خوانی در مشاهد مشرفه، برگزاری زیارت عاشورا، مداحی و ... در نظر گرفته شده است.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) یادآور شد: در کاروان هم‌پای قافله روحانی مستقر در کاروان حضور دارد، همچنین حلقه‌های زائرین در طول مسیر حرکت کاروان تشکیل می‌شود و مباحث تربیتی، اخلاقی و دینی با حضور و بهره‌گیری از مبلغین، اساتید و فعالان فرهنگی در طول مسیر تبیین می‌شود.

ظهیری تصریح کرد: مستندسازی از اربعین از جمله برنامه‌ها و اقدامات معاونت تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در طول سفر کاروان هم‌پای قافله است، در طول مسیر دلنوشته‌ها، خاطرات، تصاویر و فیلم‌ها به عنوان دستاوردهای سفر ثبت و ضبط می‌شود و در نهایت مستندسازی می‌شود.

وی بیان کرد: معاونت تربیتی و فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) پس از بازگشت از پیاده‌روی اربعین، آثار طلاب را دریافت و داوری می‌کند و دستاوردهای اربعین در همایشی ارائه و برگزیدگان معرفی می‌شوند.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) تأکید کرد: ما معتقدیم که دبیرخانه ستاد اربعین در بخش فرهنگی باید در طول سال فعال باشد و به نکاتی که نیاز به پیگیری دارد، توجه کند و از آنچه که در پیاده‌روی اربعین به عنوان ارمغان باقی مانده است، بهره برداری کند.

ظهیری اظهار کرد: دبیرخانه فرهنگی ستاد اربعین در سال گذشته، آثاری در قالب دلنوشته، عکس، خاطرات و ... دریافت کرد و نشست‌های مختلف شامل همایش شعر آئینی و ... برگزار شد.

وی در پایان گفت: سعی ما بر این است که حال و هوای اربعین در جامعه الزهرا (سلام الله علیها) وجود داشته باشد و طلبه‌هایی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را ندارند، دل‌های خود را با زوار اربعین همراه کنند؛ بر همین اساس برنامه‌هایی در طول ایام اربعین در جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در نظر گرفته شده است که برگزاری همایش، برپایی موکب، مسابقه و ... از جمله این برنامه‌ها است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha