جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمدرضا روح الله زاد

حوزه/ دبیرکمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: امروز صهیونیستها ابزار دست و سرزمین های اشغالی پایگاه دولت های استعمار گر غربی به ویژه آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، احمدرضا روح الله زاد  در مسیر نجف به کربلا در موکب مسجد مقدس جمکران به خبرنگار خبرگزاری «حوزه،» گفت: خدا را شاکر هستیم که امسال به ما توفیق داد تا برای آولین بار در مراسم اربعین حسینی با همکاری مسجد مقدس جمکران در این راهپیمایی عظیم و معنوی حضور پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین افزود: با توجه به اهمیت و جهانی بودن این راهپیمایی عظیم و فرصت طلایی که وجود داشت بر آن شدیم تا برنامه های فرهنگی و تبلیغی را به منظور آگاهی بخشی درباره مساله فلسطین را داشته باشیم، لذا در لا به لای زوار درصدد بودیم با جوانانی که احساس می کردیم دارای ظرفیت انتقال پیام مظلومیت ملت فلسطین هستند، گفت وگو کرده و با بیان اخرین تحولات منطقه انان را با برنامه های استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در این راهپیمایی عظیم مردمی ما به دنبال کسانی هستیم که ظرفیت بیان و گفت وگو را دارند تا این پیام مظلومیت را بگیرند خود در بین سایر زائران سیدالشهداء نشر دهند و برای فلسطین و جبهه مقاومت یارگیری کنند.

روح الله زاد با بیان اینکه ما اهدافی را برای حضور در این مسیر داریم، بیان داشت: با توجه به احادیث و روایات زیادی که تاکید دارند دعای مومنین در زیر قبه امام حسین علیه الاسلام به اجابت می نشیند، خواستار دعای زائران در زیر قبه مطهر حضرت سیدالشهدا علیه الاسلام برای آزادی فلسطین هستیم تا از ته دل برای نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف دعا کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امروز مدیریت ناامنی در منطقه با نقش آفرینی رژیم صهیونیستی توسط دولت های استعماری با هدف سلطه بر منطقه و منابع طبیعی و انسانی کشورهای منطقه طراحی شده است تا بدون هیچ مشکل و توقفی این منابع به سمت غرب برود تا نیازهای اولیه خود به انرژی و نیروهای انسانی نخبه را تامین کنند.

وی افزود: یکی دیگر از آثار شوم حضور سلطه گران در منطقه صدور دائمی نفت و گاز به غرب با قیمت های نازل و به عبارت دیگر ارزان فروشی که به تبع آن خسران زیادی بر ملت های اسلامی وارد می شود و این در حالیست که کشورهای سلطه با کمترین هزینه به مواد اولیه انرژی دست پیدا می کنند.

دبیرکمیسیون سیاسی و اموربین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: کارکرد دیگر رژیم صهیونیستی در حوزه نفت و گاز آنست که کشورهای اسلامی از ارزش افزوده منابع انرژی خود محروم شده و ناچار به خام فروشی این منابع ارزشمند باشند به به عبارت دیگر در زیرساخت های انرژی برای کسب درآمد بیشترهیچ پیشرفت و ترقی نداشته باشند.

روح الله زاد بیان داشت: از دیگر کارکردهای رژیم صهیونیستی برای استبکار جهانی انست که کشورهای منطقه برای تامین امنیت خود که ناشی از تهدیدات روزافزون این رژیم جنایتکار و جعلی است ناچار بخش عمده ای از درامدهای حاصل از فروش نفت و گاز ارزان خود را می بایست به امور دفاع و امنیتی خود اختصاص دهند و این به معنی آنست که این کشورها می بایست از هزینه های رفاهی، عمرانی کشور خود بکاهند و از این طریق ما شاهد معضلات و مشکلاتی در این حوزه ها باشیم.

وی در همین ارتباط گفت: به دلیل نا امنی مدیریت شده در سطح منقطه از سوی رژیم صهیونیستی کشورهای نفت خیز منطقه بخش عمده ای از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را به صورت سپرده های بانکی و یا سرمایه گذاری مجددا به غرب منتقل می کند که با این اقدام کشورهای غربی از این ثروت باد اورده در حوزه های رفاه ، توسعه و کارآفرینی در کشورهای خود بهره می برند.

این کارشناس سیاسی مسائل فلسطین ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل وجود ناامنی هایی که خواسته استکبار است، کشورهای منطقه نا امن و بدون زیرساخت مانده است لذا جوانان و نخبگان کشورهای منطقه که با هزینه های همین کشورها به تحصیلات عالیه دست یافته اند، با توجه به نبود زیرساخت های لازم در کشورهایشان به سمت غرب مهاجرت می کنند و دولت های غربی علاوه بر کسب ثروت های مالی این کشورها، نخبگان و سرمایه های انسانی این کشورها را به راحتی جذب می کنند.

وی به صنعت گردشگری پاک اشاره کرد و گفت: همه پیروان ادیان های الهی علقه هایی در این منطقه دارند که این موضوع می تواند درآمدهای سرشاری را برای منطقه رقم بزند اما نا امنی پیوسته مدیریت شده از سوی رژیم صهیونیستی موجب شده که ملل منطقه از این درآمدهای عظیم که می تواند آنان را حتی از درآمدهای حاصل از فروش انرژی نیز بی نیاز سازد، محروم بمانند.

روح الله زاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اظهارداشت: در همه ادیان الهی تاکید شده است که یک حکومت واحد جهانی که هدفش بسط و گسترش عدالت و حاکمیت حق و پیروان حق در سطح جهان است، در این منطقه به وسیله فردی که ذخیره آخرین الهی از نسل انبیا و اولیا است بر برپا خواهد شد، این موضوع موجب شده که جبهه زیادی خواه استکبار که تاسیس این حکومت جهانی را مخالف مطالبات ظالمانه خود می داند با تاسیس پایگاهی نظامی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه بکوشد تا تحقق این وعده الهی را به تاخیر انداخته یا اگر بتواند به محض ظهور این منجی الهی آن را از سر راه سلطه خود بردارد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این نگاه کشورهای زیادی خواه ناشی از تفکرات مادی گرایانه حاکم بر جوامع آنان است که منابع جهان را معدود و محدود می دانند که روزی به پایان خواهد رسید، از این رو تلاش دارند تا بر این منابع تسلط یافته و بهره مندی خود را از آنها طولانی تر کنند.

وی ادامه داد: این نگاه مادی گرایانه موجب شده است تا در غرب ما شاهد شکل گیری تفکر نژاد پرستی باشیم که انسان غربی را انسانی برتر می داند که شایستگی سلطه بر منابع موجود و محدود جهان را دارد، از این تفکر نژاد پرستی ما شاهد تولد نظریه هایی مانند تنازع بقا هستیم که اینگونه نگاه درحقیقت توجیه کننده سیاست های جنگ افرزانه و سلطه طلبانه غرب است.

وی خاطرنشان کرد: لذا از این بستر نژاد پرستانه غربی ما شاهد تلاش کشورهای استکباری برای سلطه در منطقه هستیم که مولودی نامبارک و نامشروع بنام اسرائیل در حقیقت زاده این نگاه نژاد پرستانه و جنگ افروزانه در میان سیاست مداران غربی و استعماری است.

وی بیان داشت: اعلامیه دولت انگلیس مشهور به « اعلامیه بالفور» با همین هدف صادر شد و لرد بالفور وزیر خارجه وقت بریتانیا طی مقاله ای در همان زمان می نویسد که اندیشه صهیونیسم خوب یا بد، زشت یا زیبا ریشه در آرزوها و آرمان های ما دارد از این رو تاسیس یک وطن یهودی در سرزمین کهن فلسطین برای منابع بریتانیا بسیار مهم تر از 700هزار عرب متعصبی است که در این سرزمین باستانی زندگی می کنند.

وی در ادامه به سخن نخست وزیر وقت بریتانیا اشاره کرد و افزود: لوید جرج در همین ارتباط جمله مشهوری دارد مبنی بر اینکه تاسیس یک پادگان مستعمره یهودی نشین در سرزمین فلسطین برای حفظ منافع بریتانیا بسیار حیاتی است.

روح الله زاد ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی پایگاه استعمار در منطقه است، تا زمانیکه رژیم صهیونیستی موجود باشد منطقه روی آرامش به خود نخواهد دید.

این فعال سیاسی حوزه فلسطین خاطرنشان کرد: جنگ فرقه ای و مذهبی که هم اکنون در منطقه به راه افتاده است در حقیقت با مدیریت غرب و رژیم صهیونیستی بوده و متاسفانه برخی از کشورهای منطقه از جمله رژیم سعودی، ترکیه، قطرو امارات به عنوان پیمانکار رژیم صهیونیستی در آن نقش فعالی داشته که استمرار این حرکت در حقیقت تامین کننده امنیت برای این رژیم جعلی بوده، همچنین با تضعیف توان مندی ها و اقتصادی کشورهای منطقه موجب تجزیه این کشورها خواهد شد.

وی گفت: قیام امام حسین علیه الاسلام برای امر به معروف و نهی از منکر بود، یزید منکر بزرگ آن زمان بود و حضرت در مقابل این منکر زمان قیام کرد و فرمود « هرگز چون منی با چون یزیدی بیعت نمی کنم» و این پیام جاودانه حضرت سیدالشهدا علیه الاسلام برای همه نسل ها است تا یزیدیان زمان خود را بشناسند و در مقابل آنان قیام کرده و در تحقق حق و عدالت بکوشند.

وی ادامه داد: امروز یزید زنده نیست اما یزدیان زمان هستند و آمریکا منکر بزرگ عالم و رژیم کودک کش صهیونیستی هم منکر بزرگ منطقه است، بنابراین قیام در برابر این منکران حرکتی حسینی و زینبی است.

روح الله زاد تصریح کرد: امروز باید با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در برابر جبهه استکبار و استعمار ایستادگی کرد و باید در صحنه بود، حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی بدون رویکرد سیاسی و اندیشه های اسلامی فاقد ارزش است باید تلاش کنیم بافرهنگ سازی شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha