پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یادداشت جوان مصری درباره زیارت اربعین

حوزه/ ما شنیده بودیم که پذیرایی از میهمان برای چند روز واجب است اما پذیرایی از میلیون ها میهمان برای چند هفته آن هم توسط فقرای عراق یک معجزه بزرگ انسانی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ملیک عبدالکریم نام جوان مصری است که اکنون از عراق به مصر بازگشته و آرزو می کند کاش بازنگشته بود و سخنان وی در فضای مجازی موجی از شور و احساسات حسینی ایجاد کرده است.

وی در اظهارات خود در یکی از شبکه های اجتماعی به توصیف پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا پرداخت  وگفت دوبار است که این مسیر را تجربه می کند.

وی افزود: مردم عراق  فرشته اند و درباره مشاهدات خود از این مسیر می گوید: آنجا لباس های زائران را می شویند و کفش ها را واکس می زنند و تعمیر می کنند و آب گرم برای حمام در آن بیابان سرد موجود است و میهان سراهای متعدد در دو طرف مسیر برای خواب و استراحت زائران فراهم شده است.

وی در یادداشت دوم خود درباره این مسیر گفت: شگفت انگیز است؛ میلیون ها قرص نان، میلیون ها وعده غذای روزانه، میلیارد ها گالن آب آشامیدنی، میلیون ها خانواده و میلیون ها ساعت کار و میهمان نوازی باور کردنی نیست.

ملیک افزود: فاصله میان مرقد سیدنا علی تا ضریح سید جوانان بهشت 90 کیلومتر است و در هر متر این مسیر، مردم عراق نشانه ای از امید و نهالی از ارزش های انسانی را کاشته اند.

وی همچنین گفت: عجیب است، ما شنیده بودیم که پذیرایی از میهمان برای چند روز واجب است اما پذیرایی از میلیون ها میهمان برای چند هفته آن هم توسط فقرای عراق یک معجزه بزرگ انسانی است.

این جوان مصری در پایان یادداشت خود چنین می گوید: از تمام ملت های جهان معذرت می خواهم اما مردم عراق بی نظیر و بی مانند هستند هیچ ملتی در کرامت و انسانیت مانند آنها نیست. من از عراق برگشتم اما کاش هیچ گاه بازنگشته بودم...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha