جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله جعفری اراکی

حوزه/ استاد برجسته حوزه علمیه تهران، با بیان این که جاودانگی قیام عاشورا نشانه ای برای غلبه حق بر باطل است، گفت: شهادت امام حسین(ع) چراغ هدایت را برای همه انسان ها در طول کل تاریخ بشریت روشن کرد.

آیت الله محمدی جعفری اراکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حضور میلیونی زائران امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: این راهپیمایی ها از روی اخلاص عاشقان امام حسین(ع) تیری بر دل دشمنان و بدخواهان اسلام است.

وی تأکید کرد: اگر هر انسانی، فارغ از این که چه دین و مذهبی دارد یا ندارد، خوب فکر کند و بیاندیشد که چگونه و پس از حدود ۱۴۰۰ سال، امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، در ذهن و اندیشه مردم ماندگار شده اند، قطعا به نتایجی خواهد رسید که او را در مسیر هدایت قرار خواهد داد.

استاد برجسته حوزه علمیه تهران، اضافه کرد: این که امام حسین(ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفای ایشان با وجود شهادت، این گونه در تاریخ ماندگار و جاودانه شده اند، نشانه ای است که اگر انسان در مسیر حق گام بردارد، خداوند او را کفایت خواهد کرد.

وی با بیان این که شور و اشتیاق مردم برای نشان دادن عشق و ارادت با ساحت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا، فقط مختص به شیعیان و مسلمانان نیست، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود، چراغی را در تاریخ روشن کرد که هر انسان آزاده ای به سمت آن کشیده می شود.

آیت الله جعفری اراکی با بیان این که مهمترین شاخصه ای که باعث ماندگاری و جاودانگی قیام عاشورا و نام امام حسین(ع) شده، فداکردن همه داشته ها در راه حق بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از مردم با معرفت در راه عشق امام حسین(ع) قدم بر می دارند و این نذورات و از خودگذشتگی ها و اهداء مال برای گرم کردن مجالس عزاداری، معرفت و عشق به ابی عبدالله(ع) را ثابت می کند؛ اصولا هر قدر برای امام حسین(ع) قدم برداریم، زیاده روی نیست و حتی کم است، چون امام حسین(ع) همه چیز خود را برای روشن کردن چراغ هدایت برای همه انسان های در طول تاریخ، فدا کرد.

استاد حوزه علمیه تهران در پایان با تصریح بر این مطلب که افرادی که عنوان می کنند اشکالی ندارد در دهه اول محرم مجالس شادی برگزار کنیم، به جایی نمی رسند همان گونه که افراد مشابه آنان در طول تاریخ به جایی نرسیدند، تأکید کرد: نه فقط در دهه اول محرم، بلکه حتی الامکان باید همه دو ماه محرم و صفر را برای امام حسین(ع)، به صورت ویژه وقت بگذاریم.

۳۱۳/۲۹

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha