پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور روحانیت در پیاده روی اربعین

حوزه / راهپیمایی میلیونی اربعین که به نماد شیعه در جهان تبدیل شده، جلوه های زیبایی را در خود جای داده است؛ طلاب و روحانیون نیز در کنار سایر اقشار در این حرکت عظیم و مردمی حضور دارند؛ برخی در الطریق الی کربلا همراه بقیه زائرانند و برخی در موکب ها، به خدمات دینی و فرهنگی مشغولند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، راهپیمایی میلیونی اربعین که به نماد شیعه در جهان تبدیل شده، جلوه های زیبایی را در خود جای داده است.

در این مانور باشکوه دینی و معنوی، شاهد حضور مردم اعم از زن مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان و از ملیت های مختلفی هستیم که همه یک راه می روند که "الطریق الی کربلا" نام دارد و هم یک هدف دارند و آن سیدالشهداء علیه السلام است.

در این سفر نورانی، همه و همه در کنار هم قرار گرفته و تاریخ، صحنه های به یاد ماندنی از شور و شعور و اخلاص را ثبت می کند.

طلاب و روحانیون نیز در کنار سایر اقشار در این حرکت عظیم و مردمی حضور دارند؛ برخی در الطریق الی کربلا همراه بقیه زائرانند و برخی در موکب ها، به خدمات دینی و فرهنگی مشغولند.

اقامه نماز جماعت، پاسخ به پرسشهای دینی، مشاوره، سخنرانی، گعده های دینی و معرفتی و سایر عرصه های تبلیغی، به خوبی بیانگر حضور روحانیت در این حرکت بزرگ معنوی است که البته تصویر، نمی تواند گویای همه آن باشد اما به کمک خبرنگاران خود در مسیر کربلا، به تدریج بخشی از این حضور را به تصویر خواهیم کشاند.  

 

عکسها از: اکبر پوست چیان

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha