جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازگشت زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه

حوزه/ امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به حضور میلیونی زائران پیاده اربعین از اقصی نقاط جهان گفت: حماسه اربعین گفتمان عظیم حسینی در مقابل جبهه کفر است.

حجت‌الاسلام رضا نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با تسلیت فرا رسیدن روز اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان همواره برای جلوگیری از انتشار فرهنگ حسینی در جامعه جهانی تلاش می کنند، اما حضور چند برابری عاشقان و دلدادگان مکتب حسینی امسال در مراسم پیاده روی اربعین نشان از گسترش روز افزون این فرهنگ در جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی فرصتی طلایی برای معرفی معارف و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایشان است، افزود: طلاب و روحانیون حاضر در این آیین مذهبی بیش از پیش برای شبهه زدایی و آگاه سازی جوانان و نوجوانان تلاش می کنند.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه سفر اربعین ریشه در روایتهای معتبر دارد، گفت: در روایات ائمه اطهار(ع) زنده نگاه داشتن اربعین امام حسین(ع) و قرائت زیارت اربعین در این روز از جمله نشانه های فرد مؤمن محسوب می شود.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین و یادآوری مصائب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نوعی مبارزه است به‌گونه‌ای که در زیارت اربعین و عاشورا این شعارهای مبارزاتی تکرار می‌شود، گفت: برگزاری مراسم محرم و صفر و مناسبتهایی چون اربعین باعث می شود که مردم مسلمان در طول تاریخ راه خود را گم نکرده و مکتب حسینی زنده و پایدار نگاه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha