جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کربلا در روز اربعین

حوزه/ رئیس شورای استانداری کربلا درباره تعدادا زائران امسال گفت: تا کنون نزدیک ۲۰ میلیون نفر خود را به شهر کربلا رسانده‌اند که بیش از سه و نیم میلیون نفر آن‌ها از زائران غیر عراقی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز شهر مقدس کربلا شاهد حضور میلیون های زائری بود که از نقاط مختلف عراق و سایر کشورهای جهان خود را به این مکان مقدس رسانده بودند تا پیام مظلومیت امام حسین علیه السلام را به تمام جهان اعلام کرده و پاهای پیاده خود را گواه همدردی و همراهی با اهل بیت و زنان و کودکان امام حسین(ع) بگیرند.

«نصیف جاسم الخطابی» رئیس شورای استانداری کربلا درباره تعدادا زائران امسال گفت: تا کنون نزدیک 20 میلیون نفر خود را به شهر کربلا رسانده‌اند که بیش از 3 میلیون و نیم نفر از آن‌ها از زائران غیر عراقی هستند.

این در حالی است که 25 هزار نفر از نیروهای امنیتی عراق با میدان داری نیروهای امنیتی وابسته به حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام امنیت زائران کربلا را بر عهده گرفتند و در این راستا بیش از 3 میلیون نفر را بازرسی بدنی کردند. در پی این اقدامات امنیتی و هماهنگی و همکاری زائران تا کنون هیچ اتفاق و حادثه تروریستی در کربلا رخ نداده است.

تعزیه خوانی و شبیه سازی کاروان اسرا

یکی از جلوه های تاثیرگذار و حزن انگیز در عزاداری های امروز کربلا، کاروان هایی بود که شبیه سازی کاوران اسرای اهل بیت امام حسین علیه السلام مصائب و رنج های فرزندان حضرت زینب و امام سجاد و دیگر اهل بیت امام حسین علیهم السلام را به تصویر کشیدند.

این کاروان ها از همه ساله از شهرهای متعدد عراق به ویژه شهرهای جنوبی راهی کربلا می شوند و سرهای نمادین امام حسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان را به همراه کاروان اسرا با خود حمل کرده و علاوه بر این مراسم تدفین نمادین شهدای کربلا را نیز به تصویر می کشند. این مراسم در حالی در کربلا برگزار می شود که در زمان نظام بعثی انجام چنین مراسماتی در اربعین و محرم ممنوع بود و مجازات های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده بود.

نماز جماعت عظیم در 41 کیلومتر مسیر

یکی از جلوه های عظیم و با شکوه مراسم اربعین که نشان از دینی بودن قیام امام حسین و بندگی سرسپردگان و عاشقان آن حضرت دارد، مراسم نماز جماعت روز اربعین است که امسال به شکل باشکوهی در مسیری به طول 41 کیلومتر برگزار شد و پیام دینداری و التزام شیعیان به فریضه نماز را به جهان اعلام کرد.

شیخ فاهم الابراهیمی مسئول شعبه تبلیغات دینی آستان مقدس حسینی اعلام کرد امسال نماز جماعت ویژه آقایان در مسیری به طول 40 کیلومتر و نماز جماعت ویژه بانوان در مسیری به طول یک کیلوکتر برگزار شد و طلاب و روحانیون و مبلغان حوزه علمیه عراق در برگزاری این نماز جماعت مشارکت داشتند و نقش ویژه ای را ایفا کردند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت یکپارچه از اموری است که مرجعیت شیعه به انجام آن در ایام زیارت اربعین تاکید کرده است.

تصاویر زیر گوشه هایی از راهپیمایی عظیم روز اربعین را نمایش می دهد:

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha