جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزی حلال

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که مسلمان واقعی دروغ نمی گوید و سر بنده خدا کلاه نمي گذارد، گفت: عیار معرفت هر فردی نسبت به اسلام، با رعایت سبک زندگی اسلامی و بدست آوردن رزق حلال، سنجیده می شود.

حجت الاسلام علی اسدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به نقش توکل بر خداوند در موفقیت انسان، اظهار داشت: زندگی دنیا محصور در مادیات است و خواسته های ما، گاهی تنها به اندازه همین دنیاست.

وی افزود: گاهی همت ما در طلب و خواستن از خدا کم بوده و در نتیجه تنها به دنبال خواسته دنیایی برای خود هستیم، در حالی که باید از خدا حاجات زیادی طلب کنیم که در رأس آن، خواسته های اخروی و ظهور و فرج امام زمان (عج) و بیشتر خواسته ها اخروی می باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی تنها رزق را در مادیات میشناسند، گفت: گاهی انسانها رزق را تنها در پول می بینند و این در حالی است که باید رزق را به خوبی بشناسیم و بدانیم مراد از رزق اصلی انسان، رزق معنوی است.

وی تصریح کرد: اگر معتقدیم خداوند رزق و روزی ما را مقدر ساخته، پس دویدن دنبال رزق مادی بیهوده است، زیرا اگر خداوند همه کاره برای بنده است، بنده هم نباید برای بدست آوردن رزق مادی به این راحتی جلوی هر کسی تعظیم کنم.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه رزق اقسام مختلفی دارد، اظهار داشت: در رزق حلال و حرام باید دقت زیادی داشت و در اين راستا مسائل تجارت را باید به خوبی دانست و همواره این مهم را مد نظر داشته باشيم که مسلمان دروغ نمیگوید و سر بنده خدا را کلاه نمي گذارد.

وی با اشاره به اینکه معرفت انسان به اسلام به رعایت سبک زندگی اسلامی است تاکید کرد: با گوش دادن به توصیه های قرآن و احادیث و بدست آوردن رزق حلال، عیار معرفت انسان به اسلام سنجیده می شود.

این کارشنای مذهبی با تاکید بر اینکه رزق و برکت دست خداست اظهار کرد: محاسبات و معاملات ما با خدا فرق دارد، و کسی که با خدا معامله کرد، به خدا اعتقاد دارد و میداند که رزق او را خدا میدهد.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه باید اطاعت ما همراه با عبودیت باشد، افزود: گاهی معرفت بدست می آوریم و آنگاه می بینیم که زندگی ما در تمام زمینه های زندگی عوض می شود.

وی ادامه داد: توکل و توجه به شکر گذاری نعمت های خدا راز موفقیت در زندگیست که نباید هیچگاه آن را فراموش کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha