جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 400324
۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
اربعین حسینی

حوزه / مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آیین استقبال از بازگشت کاروان طلاب و روحانیون اعزامی به اربعین حسینی در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام مهدی مهرپویان امروز در آیین استقبال از کاروان طلاب و روحانیون اعزامی به اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت و تبلیغ اسلام ناب محمدی و معرفت افزایی زائران مهم‌ترین هدف طلاب و روحانیون اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین بود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ ویژه اربعین در دستور کار طلاب و روحانیون قرار گرفته است، افزود: اگر بخواهیم نقش تبلیغ را به نحو شایسته ایفا کنیم باید جغرافیای جمعیتی را کنار گذاشته و ببنیم در کجا مردم حضور پررنگ تری دارند ما هم برای آن اجتماع برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام مهرپویان با بیان اینکه مبلغان حوزه علمیه با حضور خود در مراسم پياده روي اربعين، عشق و بصیرت حسینی را با هم تلفیق کرده اند، گفت: حضور طلاب و روحانیون و فعالیت تبلیغی-تلفیقی ایشان در میان زائران پیاده اربعین امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است.

مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه اربعین بزرگ‌ترین اجتماع دینی دنیا محسوب می شود، اظهار داشت: سیل خروشانی که سرچشمه هایش از اقصی نقاط جهان به جوشش درآمده است، در حماسه اربعین حسینی تبدیل به دریای عشق به اباعبدالله (ع) و یاران باوفایشان می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت افراد در این پیاده روی در حدود بیست میلیون نفر است که از اقصی نقاط دنیا در این همایش باشکوه شرکت می‌کنند این دوران برای روحانیت بهترین فرصت روشنگری و شبهه زدایی از دین و اجرای برنامه های تبلیغی است.

حجت الاسلام مهرپویان با بیان اینکه همایش اربعین از ابعاد مختلف اعتقادی، معنوی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است، گفت: حرکت میلیونی زائران پیاده در اربعین حسینی، معرفت جهان را به موضوع عاشورا و قیام اباعبدالله افزایش می دهد.

وی مهم‌ترین ثمره زیارت امام حسین (ع) در اربعین را به دست آوردن توشه معنوی و باطنی دانست و خاطرنشان کرد: انسان در این سفر روحش را از آلودگی ها پاک کرده و به درجاتی از کمال و سعادت دست پیدا می‌کند لذا باید از این معنویت به خوبی حراست کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha