جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرچم فلسطین

حوزه/ پلیس رژیم اشغالی ده ها فلسطینی را به اتهام در دست داشتن پرچم فلسطین در راهپیمایی ها و فعالیت های مردمی و ملی بازداشت کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حقوقدانان فلسطینی اعلام کردند: پلیس رژیم اشغالی ده ها  فلسطینی را به اتهام در دست داشتن پرچم فلسطین در راهپیمایی ها و فعالیت های مردمی و ملی بازداشت کرده اند.

محمد بسام وکیل فلسطینی مرکز حقوقی فلسطین در داخل سرزمین های اشغالی گفت: این بازداشت ها پرده از چهره اشغالگران بر می دارد و نشان می دهد که آنها پرچم فلسطینی را نوعی نماد تروریستی می دانند.

وی افزود: اشغالگران همچنان بر این باورند که پرچم معتبر فلسطین، پرچم سازمان آزادسازی فلسطین است و پرچم معروف فلسطین را به رسمیت نمی شناسند و بر این اساس پلیس اشغالگر تا کنن 96 شهروند فلسطینی را به اتهام در دست داشتن پرچم فلسطین بازداشت کرده و در این راستا مرکز عدالت نیز بارها مشاوران قضایی را به دولت اشغالگر فرستاده و از آنها خواسته به پلیس دستور دهند از بازداشت شهروندان به اتهام حمل پرچم فلسطین دست بردارد، اما آنها همچنان از پذیرش این مساله خودداری می کنند و اظهار کرده اند که پلیس هرگاه تشخیص دهد که برداشتن پرچم موجب تحریک مردم و خشونت می شود با آن برخورد می کند.

بسام گفت: این رفتار صهیونیست ها در حالی است که در دست داشتن پرچم کشورهای دیگر در فلسطین جرم نیست و حتی در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی هم جرم محسوب نمی شود و فقط در دست داشتن پرچم فلسطین جرم است.

از سوی دیگر محمد زیدان رئیس مؤسسه عربی حقوق بشر در شهر الناصره گف: مجازات های سیاسی علیه فلسطینیان و رهبران آنها با هدف ترساندن و خاموش ساختن صدای آنها انجام می شود.

وی افزود: بهانه صهیونیست ها برای برخورد با مردم این است که می خواهند امنیت کشور را حفظ کنند و با تروریسم مبارزه کنند و به مردم اتهام عضویت در مؤسسات و سازمان های ممنوع را نسبت می دهند در حالی که این مردم فقط دست به تظاهرات مسالمت آمیز زده و پرچم فلسطین را در دست دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha