جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ممنوعیت پخش اذان در فلسطین

حوزه/ شیخ یوسف الباز گفت: ظلم ظالم با اراده مظلوم تمام می شود اما اگر مظلوم تسلیم ظلم شود، ظالم بر ظلم خود می افزاید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» این روزها مسئولان رژیم صهیونیستی تلاش می کنند قانون ممنوعیت پخش صدای اذان در سرزمین های اشغال را تصویب و اجرا کنند؛ قانونی که با قانون فلسطین و آیین های دینی مسلمانان و ساکنان اصلی این سرزمین منافات دارد و مخالفت های زیادی را با خود به همراه داشته است.

شیخ یوسف الباز امام جماعت مسجد الکبیر در منطقه اللد که بزرگ ترین مسجد این شهر است، درباره اقدامات نژادپرستانه اسرائیلی ها درباره مساجد و ممنوعیت پخش اذان گفت: اذان همواره در شهر اللد باقی خواهد بود همان طور که از صدها سال پیش نیز صدای اذان در این شهر بلند بوده و این اشغالگران هستند که باید از سرزمین ما بیرون بروند.

وی افزود: شهر اللد پنج مسجد بزرگ دارد که نماز جماعت و جمعه در آنها برگزار می شود و صدای اذان در تمام مناطق شهر طنین انداز است و تعداد مسلمانان فلسطینی این شهر نیز 35 هزار نفر است و تعداد یهودیان شهرک نشین نیز 70 هزار نفر است که به تازگی تعدادی زیادی از یهودیان افراطی نیز در شهرک های یهودی ساکن شده اند و همین ها هستند که با پخش صدای اذان مخالفت می کنند.

الباز ادامه داد: من همیشه این سخن را تکرار می کنم که ظلم ظالم با اراده مظلوم تمام می شود اما اگر مظلوم تسلیم ظلم شود، ظالم بر ظلم خود می افزاید و ما در این شهر مظلوم هستیم و در برابر تصمیم ظالمانه اشغالگران می ایستیم. اشغالگران گمان کرده اند می توانند قانون منع اذان را اجرا کنند، اما با مقاومت و مخالفت مردم روبرو شده اند و کمی عقب نشسته اند و البته مردم باید بدانند که قانون اشغالگران برای ما الزام آور نیست.

شیخ احمد العجوة امام جماعت مسجد حسن بیک در ساحل شهر اشغالی یافا نیز گفت: ما ائمه مساجد فلسطین اشغالی با قاطعیت در برابر قانون ممنوعیت پخش اذان می ایستیم و مأذنه های مساجد ما مانند گذشته اسلامی بودن این سرزمین را فریاد خواهد زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha