جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرسی آزاد اندیشی نخبگان

حوزه / دومین کرسی آزاد اندیشی نخبگان و سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع بررسی دیدگاه اسلام درخصوص تعالی علمی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، دومین کرسی آزاد اندیشی نخبگان و سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع بررسی دیدگاه اسلام درخصوص تعالی علمی با همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر و دانشگاه خلیج فارس در تالار فردوسی این دانشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین  صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عباسی فلسفه خلقت را خلیفه شدن انسان در زمان و خداگونه شدن دانست و گفت: عبادت ابزاری برای خداگونه شدن است و قانون اساسی اسلامی و آیین نامه الهی در این مسیر قرآن کریم است و مجری این قانون پیامبران و ائمه هستند.

وی با بیان اینکه این کتاب قانون جایگاه رفیعی برای علم قرار داده است گفت: قرآن تفکر یک عالم را از عبادت بالاتر می داند و جایگاه بسیار رفیعی برای علم قرار می دهد و آیات خود را با قلم شروع می کند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه علم با ماهیت علم نزد خداوند ارزشمند است، خاطرنشان ساخت: جایگاه علم اینقدر مهم است که پیامبر مهربانی ها می فرماید طلب علم کنید حتی از منافق و کافر، اگر کسی این علم را طلب کند می تواند مقرب درگاه الهی شود.

در ادامه این نشست نخبگانی، نخبگان و اساتید دانشگاه به بحث و تبادل نظر درخصوص تعالی علمی و جایگاه علمی ایران در بین کشورهای جهان پرداختند.

گفتنی است این دومین کرسی آزاد اندیشی نخبگان و سبک زندگی ایرانی اسلامی است که با همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر و دانشگاه خلیج فارس با موضوع بررسی دیدگاه اسلام درخصوص تعالی علمی و با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود و قرار است تا پایان سال تحصیلی جاری 3 کارگاه تخصصی دیگر در حوزه علوم اسلامی و نخبگانی برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha