جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت بیش از  ۲۶۵ فلسطینی که ۲۹% آنان کودک هستند

حوزه/ جدیدترین آمار نشان می‌دهد که تعداد فلسطینیان به شهادت رسیده از آغاز انتفاضه قدس در اکتبر ۲۰۱۵ تاکنون ۲۶۵ نفر می‌باشد و منطقه الخلیل با ۷۸ کشته، بیشترین تعداد شهدا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از imemc.org، جدیدترین آمار ارائه شده توسط موسسه امور فلسطین و اسرائیل نشان می‌دهد که تعداد فلسطینیان به شهادت رسیده از آغاز انتفاضه قدس که در اکتبر 2015 آغاز شده به 265 نفر می‌رسد.

طبق آمارهای رسیده، منطقه الخلیل با 78 کشته، بیشترین تعداد شهدا را به خود اختصاص داده و شهر بیت المقدس با 57 شهید در رتبه دوم قرار دارد. شهرهای رام الله با 24 شهید، جنین با 21 شهید، نابلوس با 19 شهید، بیت لحم با 15 شهید، تولکریم با 5 شهید، سلفیت با 4 شهید و قلدیلیا با 3 شهید در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 34 شهید نیز متعلق به نوار غزه بوده‌اند.

از این رقم، 119 نفر فلسطینی از آغاز سال 2016 به مقام شهادت نائل شده‌اند.

به علاوه 75 تن از این شهدا را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد تقریبا 29% شهیدان زیر سن قانونی بوده‌اند. یکی از این شهدای کودک، نوزاد 3 ماهه‌ای بود که در اثر استنشاق گاز اشک آور در محل سکونت خانواده‌اش در بیت فجیر نزدیک بیت لحم جان خود را از دست داد.

24 تن از این شهدا را زنان تشکیل می‌دادند و 12 تن از آنان کودکان کمتر از 8 ساله بودند. رفا حسن کودک 2 ساله‌ای که همراه مادرش در غزه به مقام شهادت نائل شد یکی از این کودکان است.

مطالعات ثابت کرده که 80% خانواده‌ها خبر شهادت بستگان‌شان را از رسانه‌های خبری دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که بیش از 86% این خانواده‌ها از نهاد‌های پیگیری‌ کننده پرونده شهدا ابراز نارضایتی کرده و رسانه‌ها را به عدم پوشش مناسب اخبار در این حوادث متهم می‌کنند.

به علاوه 60% کشته شدگان هیچ وابستگی سیاسی نداشته‌اند و مقامات اسرائیلی هنوز پیکر 24 شهید را به بازماندگان‌شان بازنگردانده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha