چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ورزشکار مسلمان به سبب حجاب از  رقابت‌ها بازماند

حوزه/ یک دختر مسلمان، به خاطر داشتن حجاب اسلامی، در آخرین دقایق از شرکت در مسابقات قهرمانی ملی برت شوگر در فلوریدای آمریکا محروم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک دختر بوکسور مسلمان در فلوریدای آمریکا به خاطر داشتن حجاب از شرکت در رقابت‌ها بازماند.

بنا به گزارش‌ها، خانم آمیا ظفر، اهل مینه‌سوتای آمریکا، در آخرین لحظات، به خاطر داشتن پوشش اسلامی از شرکت در مسابقات قهرمانی ملی برت شوگر در فلوریدای محروم شد.

مادر ظفر در این باره گفته است که دخترش قادر به ثبت نام و وزن‌بندی بوده و حتی قبل از ورود به زمین مسابقه دستکش‌هایش را نیز به دست کرده است، اما در آخرین لحظه یک مقام مسابقات به او گفته است که به خاطر داشتن حجاب اجازه حضور در رقابت را ندارد!

ابراهیم هوپر مدیر ارتباطات ملی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی ورزشکاران باید بتوانند بدون مواجهه با موانع بر اساس سیاست‌های کهنه و تبعیض آمیز در رقابت‌های ورزش منتخب‌شان شرکت کنند.

شورای کایر از فدراسیون بین‌المللی بوکس در سوئیس (آیبا) و سازمان بوکس آمریکا خواستار اعطای معافیت مذهبی برای ظفر شد تا او بتواند با حجاب در رقابت‌ها حاضر شود.

مسئله منع حجاب برای شرکت زنان مسلمان در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی، یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی ورزشکاران زن مسلمان در سرتاسر دنیا خصوصا مسابقات بین المللی محسوب می‌شود. و در همین راستا ورزشکاران زن مسلمان از اقصی نقاط جهان همیشه خواستار برداشتن این قانون در مسابقات ورزشی بوده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha