جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز بسیج حافظ ارزش ها و مدافع حقیقی حریم ولایت در نظام اسلامی است، ادامه داد: یک بسیجی همواره گوش به فرمان ولی فقیه آماده دفاع از انقلاب و ارزش های حاکم بر آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز  در جمع بسیجیان مرکز استان با بیان این که جایگاه بسیج در فرهنگ انقلاب به عنوان یک ارزش الهی همواره مورد توجه بوده است، افزود: این نیروی مردمی در طول عمر خود همواره آماده دفاع از انقلاب و حراست از دستاوردهای آن بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران از بسیج به عنوان یک جریان فکری ارزشی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این جریان و فرهنگ ارزشی همه صفات و خصوصیات های نیک و پسندیده را در آیینه وجودی خود متبلور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز بسیج حافظ ارزش ها و مدافع حقیقی حریم ولایت در نظام اسلامی است، ادامه داد: یک بسیجی همواره گوش به فرمان ولی فقیه آماده دفاع از   انقلاب و ارزش های حاکم بر آن است.

وی با بیان این که عمل به هنگام یکی از ویژگی های بسیج است، افزود: یک بسیجی مدافع انقلاب هیچ گاه در مسیر دفاع از ارزش ها درنگ نمی کند بلکه با قاطعیت به رسالت خود عمل می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا زمانی که فرهنگ بسیج در این کشور حاکم باشد گزندی از سوی دشمنان به نظام اسلامی وارد نخواهد شد، تصریح کرد: همه توان بدخواهان نظام نیز کمرنگ کردن فرهنگ بسیج در جامعه است تا به اهداف خود دست یابند.

وی با بیان این که نقش بسیج در فرهنگ سازی و تمدن سازی انقلاب اسلامی در دنیای اسلام بسیار مهم است، گفت: تفکر بسیج امروز بسیاری از معادلات دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را در داخل و خارج با چالش جدی روبرو کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز فرهنگ مقاومت به برکت بسیج در کشورهای اسلامی منطقه نهادینه شده است، افزود: اگر این فرهنگ برگرفته شده از انقلاب اسلامی نبود امروز کشورهای منطقه به ویژه عراق، سوریه و یمن شرایط بسیار سختی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مقاومت مردم سوریه و عراق و دیگر محورهای مقاومت منطقه را به برکت فرهنگ الهی بسیج دانست و خاطرنشان کرد: آثار وجودی نیروی مردمی بسیج به عنوان لشکر اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی نشان از جایگاه رفیع بسیج دارد.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان بهترین ثمره وجود بسیج یاد کرد و با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی نیز با بسیج مردمی به پیروزی رسید، تصریح کرد: امروز نیز راه حفظ عزت و عظمت انقلاب اسلامی پایبندی به آرمان های بسیج است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیجیان از ابتدای پیروزی انقلاب در تا به امروز حتی لحظه ای انقلاب و نظام را رها نکردند و همواره در صحنه حاضر بودند، گفت: اگر بسیج و تفکر بسیجی در کشورمان نبود دشمن در فتنه ها و بحران های پس از انقلاب به اهداف و نقشه های شوم خود دست پیدا می کرد و شرایط انقلاب به گونه ای دیگر رقم می خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود نظام اسلامی از بسیج است، تصریح کرد: امروز نیز پاسداری از انقلاب اسلامی درگرو نیرو و تفکر این نیروی مردمی با عظمت است.

وی با اشاره به این که بسیج در ابتدا به عنوان یک نیروی نظامی مورد نظر بود، بیان داشت: اما امروز دیگر بسیج تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه یک تفکر جهانی است که دشمن را به هراس واداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمن نیز همانند ما اهمیت و جایگاه با ارزش بسیج را به خوبی درک کرده است، افزود: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی می دانند که بقای انقلاب اسلامی تنها به حضور در صحنه بسیج وابسته است و به همین دلیل تلاش می کنند تا جایگاه این نیروی با ارزش مردمی را تضعیف کنند.

وی با تأکید براین که رشد و تعالی نظام اسلامی در گرو تقویت جایگاه بسیج است، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی دریافته است که برای تضعیف انقلاب اسلامی باید بسیج را تضعیف کند، به همین دلیل دشمن لحظه ای برای تضعیف و خدشه دار کردن این ارزش و فرهنگ درنگ نکرده است.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه بسیجیان الگوی استکبارستیزی برای مردم جهان هستند، خاطر نشان کرد: تشکیل بسیج از تمام اقشار جامعه است و از تمام عرصه ها وارد این نیرو می شوند و به همین جهت بسیج می تواند در خنثی کردن تمام توطئه های نظامی، سیاسی و  اقتصادی و ...الگوهایی را به شکل عملی و تئوری ارائه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha