پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کمیلی

حوزه/ دومین اجلاس استانی نماز، امروز سوم آذرماه در آستانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس، با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

حسین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در حاشیه دومین اجلاس استانی نماز، در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» از مشهد، اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نماز و شناسایی الگوهای موفق، هدف برگزاری اجلاس استانی نماز است.

وی با بیان این که اولین اجلاس استانی نماز، در سال 94 در بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه اجلاس مذکور، بازتاب های تاثیر بخشی در سطح کشوری داشت و رضایت بخش بود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در خصوص موضوع دومین اجلاس سراسری نماز در استان، خاطرنشان کرد: نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، موضوع این اجلاس است.

حجت الاسلام کمیلی در ادامه سخنانش در خصوص برنامه های ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: برنامه های ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در حوزه های مختلفی همچون فرهنگی، آموزشی، نظارت و ارزیابی برنامه ریزی شده است،

وی با اشاره به استقبال خوب دومین اجلاس استانی نماز اظهار کرد: مدیر امور استان ها و روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور مهمان های ویژه اجلاس می باشند.

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به این که برپایی نماز، دارای فواید بسیار زیادی است،عنوان کرد: نباید آثار دنیوی و اخروی نمازنا دیده گرفته شود؛ برای مثال زیادی رزق و روزی، عاقبت به خیری، برکت در زندگی و مال و... از جمله آثار دنیوی برپایی نماز است.

وی ضمن اشاره به سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر این که قبولی تمام عبادات انسان منوط به قبولی نماز است، اذعان داشت: اجابت دعای دیگران در حق نمازگزار نیز منوط به برپایی نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی شفاعت اهل بیت(ع) را نیز از جمله فواید دنیوی و اخروی نماز دانست و گفت: بحث شفاعت، از جمله بحث هایی است که هم در زندگی و هم پس از زندگی افراد، مطرح می شود؛ اصولا رسیدن به خیر دنیا و آخرت، ورود به بهشت برین، روشنایی قبر و...نیز از جمله آثار اخروی برپایی نماز می باشد.

حجت الاسلام کمیلی در پایان با اشاره به این که در دومین همایش استانی نماز، از تعدادی از دستگاه ها و فعالین حوزه نماز، تقدیر به عمل خواهد آمد،تصریح کرد: نحوه انتخاب فعالین حوزه نماز نیز بر اساس شیوه نامه ارسالی از ستاد اقامه نماز کشور انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha