جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: اقتدار امروز کشور در عرصه های مختلف مرهون رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری است.

به  گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در دیدار دریادار دوم علی وفادار فرمانده یگان‌های موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش افتخارات، رشادت ها و مجاهدت های زیادی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از خود نشان داده و شهدایی را تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی حضور نیروهای دریایی ایران در آب های بین المللی یک آرزو بود اما امروز با هدایت های مقام معظم رهبری شاهد حضور مقتدرانه نیروی دریایی در آبهای بین المللی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه مهم ترین راه ترانزیت کالاها از طریق دریا است، گفت: نیروی دریایی به لحاظ برقراری امنیت برای تردد کشتی های تجاری در دریا نقش مهمی در اقتصاد دارد و این نقش با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج عدن و اسکورت کشتی های مختلف نمایان تر شده است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی است، ادامه داد: اقتدار نیروی دریایی کشورمان در آب های بین‌المللی در حراست از خطوط کشتیرانی افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی بوده و این نشان دهنده عظمت و اقتدار ایران اسلامی در پهنه آبهای داخلی و بین‌المللی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: امروز به واسطه دلیرمردی های دریا دلان، نیروی دریایی یکی از تعیین کننده ترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف با هدایت های فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی اینک یکی از پرتوان ترین نیروهای مسلح جهان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: روحیه و رویه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اتکا به خدا، اخلاق نظامی، تقوا و مجاهدت در راه ولایت باعث شده تا به عنوان محبوب ترین نیروی مسلح جهان مطرح باشد.

وی اظهار داشت: امنیت، آسایش و اقتدار نظام جمهوری اسلامی امروز ماحصل غیرت، شجاعت، رشادت و خون پاک شهدای عزیز و صبر و استقامت خانواده‌های آنان است .

 در بهترین شرایط از لحاظ ساخت موشک هستیم

فرمانده یگان‌های موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  نیز در این دیدار با برشمردن افتخارات نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی گفت: نیروی دریایی در دفاع مقدس افتخارات زیادی برای نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

دریادار دوم علی وفادار اظهار داشت: دشمن به تصور اینکه  انقلاب در سال 57 تازه شکل‌گرفته و هنوز آن توان لازم را ندارد اقدام به حملات به شهرهای جنوبی ایران اسلامی کرد لیکن نیروی دریایی ایران در عملیات‌های مختلف ضربه‌های زیادی به نیروی دریایی عراق وارد کرد.

وی همچنین در ادامه توانمندی‌های بالای نیروی دریایی جمهوری اسلامی را در ساخت انواع تجهیزات دریایی و موشک مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون در بهترین شرایط از لحاظ ساخت موشک بوده و این باعث اقتدار نیروی دریایی است.

دریادار وفادار با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و در آب‌های آزاد حضوری مقتدرانه دارد، گفت: ناوگروه چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران اکنون در آفریقا پهلو گرفته که چندی قبل نیز ناوگروه نیروی دریایی در کشور آذربایجان پهلو گرفته بود.

وی حضور در دریاهای آزاد را نمایش اقتدار کشور ایران اسلامی در دریاها دانست و خاطرنشان کرد: ما از طریق دریا می‌توانیم روابط خود را با کشورهای مختلف توسعه داده و این ظرفیت بسیار خوبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha