پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ خطیب جمعه قم با تجلیل از شخصیت وارسته آیت الله العظمی موسوی اردبیلی ایشان را یار باوفای امام و انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه امروز قم، گفت: رحلت آیت الله العظمی موسوی اردبیل علاوه بر تلاش های علمی و فقهی در عرصه مسئولیت پذیری خدمات ارزشمندی داشتند و یار امام و انقلاب بودند.
وی افزود: رهبر انقلاب و مراجع عظام و مسئولان در ارتحال این عالم وارسته متاثر شدند و دولت نیز دو روز عزای عمومی اعلام کردند و مراجع عظام و بزرگان نظام نیز امروز در تشییع پیکر ایشان حضور داشتند.
امام جمعه قم بیان کرد: راهپیمایی اربعین امسال تاریخی شود؛ گرچه در انتها با شهادت عده ای از زائران مرقد شریف امام حسین(ع) همه ما را متاثر کرد ولی اصل اربعین حرکتی است که در طول تاریخ با شکنجه ها و شهادت ها همراه بوده است.
وی گفت: این مراسم بدون اینکه با تبلیغات خاصی همراه باشد از درون دل های ولایی مردم جوشید است که برخواسته از بصیرت مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: مراسم مشابه اربعین که برخواسته از بصیرت مردم است از جمله راهپیمایی های انقلابی و مذهبی در کشور برنامه هایی هستند که با اعتقادات مردم گره خورده است و این روحیه ای که در مسیر اربعین خود را نشان داده همان روحیه ولایی است که نشان می دهد که همه ما آماده شهادت و ایثار و جهاد فی سبیل الله هستیم.
امام جمعه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی ما بر اساس همین روحیه شکل گرفت و هشت سال دفع مقدس با همین روحیه اداره شد و به پیروزی رسید؛ رشد کشور در عرصه های علمی و فرهنگی نیز بر اساس همین روحیه بسیجی محقق شد.
وی گفت: حرکت بسیجی و بسیجیان از سر احساس نیست بلکه از سر منطق و تعقل است؛ این حرکت بر پایه ایمان، جهاد و بصیرت منکی است که هم باعث شد ما به پیروزی برسیم و هم این انقلاب ما را به سراسر جهان صادر کرد.
این استاد حوزه بیان کرد: حزب الله برآمده از این الگو است که توانسته اند از نظر فرهنگی و رزمی و توان موشکی در حدی قرار گیرند که اسراییل جنایت کار جرات فکر کردن به حمله را نداشته باشد.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: همین روحیه بسیجی باعث ایجاد حشدالشعبی در عراق شد که در نبرد با متجاوزان شکل گرفته است که به پیروزی نهایی نیز خواهند رسید؛ با این وجود بسیج نیز باید توان و ظرفیت خود را در عرصه های مختلف ارتقا دهد و هم از آسیب ها خود را حفظ کند زیرا دشمنان زیادی برای نابودی آن کمر بسته است و تلاش می کنند روحیه یاس و ناامیدی و بی ایمانی را گسترش دهند.
وی یادآورشد: این روحیه بسیجی و این نوری که خداوند در دلها روشن کرده خاموش شدنی نیست و بسیجیان ایران با تمسک به قرآن و عترت همه متجاوزان جهان را سرجای خود می نشانند.
وی با اشاره به یاوه گویی های آمریکایی ها در خصوص تحریم های جدید علیه ایران نیز  گفت: مقام معظم رهبری به آمریکایی ها هشدار دادند که اگر قانون ده ساله تحریم عملی شود قطعا نقض برجام است و قطعا جمهوری اسلامی ایران در برابر آن واکنش نشان خواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: همه مستکبرین جهان بدانند که جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت الهی و با اتکا به باور قدرت حضور مردم، امروز به مرحله ای رسیده است که از هیچ قدرتی در دنیا هراسی ندارد.
وی گفت: شیوه بزرگان دین و ائمه ما این بود که همیشه در مقابل مردم با گذشت رفتار می کردند؛ برخورد تاریخی امام حسن(ع) با کسانی که دشمن ایشان بودند گواه همین مدعی است که روحیه رحمت و رافت تا چه حدی تاثیرگذار است و باعث هدایت گمراهان شده است.
این استاد حوزه اظهارکرد: در جایی که اهل بیت(ع) مشاهده می کردند که با قوانین و احکام الهی روبرو هستند جای انعطاف وجود نداشت و اهل بیت(ع) در این زمینه ها، اجرای حدود را بر هر چیزی اولویت می دادند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: این درس تاریخی از بزرگان دین برای مسئولان ما نیز یک درس مهم است که در برخورد با دانه درشت ها هیچ چیزی را جز آبروی نظام و اجرای عدالت در نظر نداشته باشند و با آسیب ها برخورد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha