شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، با انتقاد از طرح برخی شایعات در فضای مجازی گفت: نباید با شایعات بی اساس، آبروی شخص مؤمن که همانند جان او ارزشمند است، را برده و اعتماد عمومی را خدشه دار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران(5آذرماه95) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: شرکت کنندگان در نماز جمعه مایه شرف و مایه عزت پیامبر اسلام(ص) و قشون جلال دین هستند.

وی افزود: هر کسی به نماز جمعه می آید باید از این کانون آرامش بگیرد و وقتی بر می گردد آرامش را با خود به سوغات ببرد و لذا اگر نماز ما حالت دل پیدا کرد و از مجسمه بودن در آمد و به باطن رسید، یک نمازجمعه واقعی و مطلوب الهی است.

*با شایعات، آبروی شخص مؤمن را نبریم

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به نشر برخی شایعات در فضای مجازی که به واسطه آن شایعات آبروی انسان مؤمنی دچار خدشه می شود، گفت: آبروی مؤمن مثل خون اوست؛ یعنی اهمیت آبرو کمتر از جان نیست.

وی افزود: هستند اشخاصی که باعث می شوند آبروی شخص مؤمنی برود و بعد از این که به او می گویی، این سخنان را نگو، چرا که غیبت است، پاسخ می دهد که من پیش خودش هم می گویم؛ این چنین انسانی، بی حیا بوده و از او باید پرسید که مگر با این کار، حرام خدا حلال می شود؟

*برای افزایش اعتماد عمومی جامعه تلاش کنیم

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: انسان نباید نسبت به چیزی که علم ندارد، سخنی بگوید و آن را مطرح کند؛ نباید دنبال شایعات و جوسازی ها و فضاسازی های عده ای که با اهداف خاصی آنان را مطرح می کنند، بود؛ نباید با شایعات بی اساس جامعه را نسبت به بسیاری امور بی اعتماد کنیم و بلکه باید کاری کرد تا اعتماد عمومی افزایش پیدا کند.

*بسیج پدیده الهی است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و تبریک آن به همه بسیجیان کشور، اظهار داشت: این سخن امام خمینی(ره) که بسیجی بن بست ندارد، برای تقوای بسیجی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که بسیج پدیده الهی و تجلی عشق است، گفت: برکات نهاد بسیج در طول سال های انقلاب به کمک نظام جمهوری اسلامی ایران آمده است.

*بسیجیان امروز التماس می کنند تا مدافع حرم باشند

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می فرمودند که فتح الفتوح انقلاب، همین تربیت جوانان بسیجی است؛ و بسیج اگر حقیقت خود را پیدا کند، هم خودش باید بوی خدا و ائمه(ع) و بسیجیان امام حسین(ع) در کربلا را بدهد، و هم مایه آرامش مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که روحیه بسیجی هنوز در کشور ما وجود دارد، گفت: بسیاری از برادران بسیجی، زمانی که با موانعی برای اعزام به سوریه برای مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع) روبرو می شوند، به ما التماس می کنند که ما واسطه آنان و مسئولان مربوطه شویم تا به سوریه رفته و در راه دفاع از حرم، شهید شوند.

وی افزود: امام خمینی(ره) میگفت من دست یکایک شما بسیجیان که پیشگامان رهایی هستید را می بوسم و میدانم اگر مسئولین نظام از شما غافل شوند، در آتش می سوزند.

*دولت قبل حساسیتی روی مسئله فتنه نداشت

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز 9دیماه، به راهپیمایی مردم در 9دیماه سال 88 اشاره کرد و گفت: با این که دولت آن زمان حساسیتی روی مسئله فتنه نداشت، اما جریان خروش مردم در 9دیماه، بساط فتنه را جمع کرد.

*راهپیمایی 9دیماه88 کار خدا بود تا بساط فتنه جمع شود

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: همان خدایی که خرمشهر را در سال های جنگ تحمیلی از دست دشمنان آزاد کرد، همان خدا بود که کشور را از فتنه 88 نجات داد و دلها را متمایل کرد تا در روز 9دیماه 88 زیر پرچم ولایت، با حضور میلیونی مردم، بساط فتنه جمع شود.

وی اضافه کرد: در جریان فتنه 88، دشمنان جمهوری اسلامی امیدوار شده بودند و فتنه گران را تشویق می کردند اما خدا کاری کرد که آن آتش خطرناک، با حضور مردم خاموش شود و همین راهپیمایی، انقلاب و پرچم ریشه دار ولایت را بیمه کرد.

*راهپیمایی اربعین حرکتی مانند راهپیمایی 9دی است

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: امروز هم این حرکت میلیونی زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، حرکتی از این قماش است و بدانید دست غیب الهی پشتیبان این حرکت است؛ این حرکت مردم، بخشنامه ای و تصنعی نیست و بلکه یک حرکت طبیعی است.

وی گفت: در این حرکت، یک اتحاد عجیب جهانی شکل گرفت و گویی استقبالی از ظهور امام عصر(عج) است؛ سیم امام حسین(ع) دلها را به هم وصل کرده و آحاد مردم را به راهپیمایی عظیم رسانده است؛ اصلا این راهپیمایی یک رزمایش همانند رزمایش نیروهای مسلح است که برای ابراز قدرت و ایجاد آرامش در میان مردم انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: راهپیمایی اربعین، کلاس خودسازی و عشق است؛ چرا که مردم با مشکلات فراوان اما با عشق در این مسیر حضور پیدا کرده و با تمام مشکلات، دست و پنجه نرم می کنند تا در نهایت به زیارت امام حسین(ع) بروند.

*نمازجمعه کشور را بیمه می کند

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین، شبیه کنفرانس عظیم بین المللی حج است اما با عشق و محبت بیشتر، گفت: همیشه حضور مردم تهدیدات را به فرصت تبدیل میکند و مثلا همین نمازجمعه ها، کشور را بیمه میکند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در راهپیمایی اربعین از ملیت های مختلف اسلامی و جهانی حضور داشتند، گفت: برخی از این مسلمانان پاکستانی و افغانستانی می گفتند ما از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و دیگر مسئولین تشکر میکنیم که باعث شدند ما کربلائی شویم.

وی افزود: باید از نیروهای امنیتی کشور نیز تشکر کرد که با وجود امکانات کم، امنیت کامل برای خروج حداقل 2 میلیون زائر از مرزها را فراهم کردند.

*انتخابات اخیر آمریکا، نشان قهر خدا با آنان بود

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: همانطور که راهپیمایی اربعین تجلی جمال الهی بود، انتخابات آمریکا هم نشان قهر خدا با آنان بود؛ در این انتخابات خودشان، خودشان را رسوا کردند و اعلام کردند که 7ترلیارد دلار خرج جنگ عراق کردند اما می بینیم که عراق در راستای انقلاب اسلامی ایران حرکت می کند.

وی گفت: دشمنان ما از خیلی از مؤلفه های نظام جمهوری اسلامی ایران بی خبرند و غافلند که خدا همراه آن است؛ انقلاب ایران، حرکتی است که به امام زمان(عج) متصل خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اعتراف خود مسئولان آمریکایی به این که 45 درصد مردم آمریکا در فقر زندگی می کنند در انتخابات مطرح شد و همچنین گفتند پول هایی خرج جنگ در کشورهای مختلف کردند، در حالی که باید خرابی های زیادی که در آمریکا هست را درست می کردند.

*آمریکای امروز مثل شوروی سابق می‌شود

وی با بیان این که در انتخابات اخیر آمریکا، اعتراف به این که آمریکا به هم ریخته و گرفتار تفرقه است، مطرح شد، تأکید کرد: آمریکا امروز مثل شوروی سابق است؛ و امروز صدای خرد شدن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد.

*آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکرد

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه سخنانش به مسئله برجام و توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: در مسئله برجام، آمریکا به تعهداتش کامل عمل نکرده، و علاوه بر آن تحریم های جدیدی را امضا کرده و این خلاف برجام و نقض برجام است؛ رهبر معظم انقلاب نیز گفتند اگر این کار شود، قطعا نظام اسلامی عکس العمل نشان خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه به سالروز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران این بود که به در دفاع مقدس نیروی دریایی عراق را به صورت کلی نابود کردند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ستم های مستکبران عالم بر علیه ملت های مظلوم بحرین، یمن، نیجریه و ... نیز اشاره و این اقدامات را نشانه دروغ گویی مستکبران در احترام به حقوق بشر دانست.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود یاد و خاطره شخصیت های تازه رحلت کرده همچون آیت الله پورمحمدی، مرحوم سلیم مؤذن زاده اردبیلی و مرحوم شایانفر را گرامی داشت.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha