جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ هدایت یک نفر در زندان باعث هدایت خانواده و افراد زیادی در جامعه است؛ با روش حضرت یوسف (ع)می شود برای زندانیان کار فرهنگی مؤثر کرد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید علی تهامی، مدیر کل و رؤسای ر زندان های  استان قم  گفتند: یکی از خواسته های مردم انقلابی و متدین کشور   این است که نباید زندانی در کشور وجود داشته باشد.

معظم له  با بیان اینکه چرا باید در کشور اسلامی، زندانی باشد عنوان کرد: اگرچه نمی شود جلوی این مسئله را گرفت، ولی می شود برای بهترشدن آن فعالیت فرهنگی مداوم کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشتند: باید سعی کرد با استفاده از روحانیون و مبلغین برای تعلیم و تربیت و انجام کارهای فرهنگی در زندان ها بهره برد.

معظم له با بیان اینکه انسان در هر حال می تواند رشد و به کمال برسد، گفتند: نباید زندانی را زندانی دانست، بلکه باید او را انسان تلقی کرد و چون انسان است باید او را  به تعالی رسانید.

 ایشان افزودند: مادیات و نفس اماره دو  عامل اصلی به انحراف کشیدن انسان است،  باید کاری کرد رغبت به این دو مسئله را در بین جامعه کاهش داد.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: حضرت یوسف(ع) هم  زندانی بود ولی هرگز دست از تعلیم و تربیت خود و کسانی که در زندان بودند بر نمی داشتند و فعالیت درست و برنامه ریزی شده انجام می دادند.

 ایشان گفتند: زندان باید طوری باشد تا زندانی وقتی از این چهار دیواری بیرون آمد و وارد جامعه شد، هدایت شده باشد و رغبت علم  آموزی و تربیت در او زنده شده  و بتواند فردی مؤثر برای جامعه باشد.

 معظم له گفتند: هدایت یک نفر در زندان باعث هدایت خانواده و افراد زیادی در جامعه است.  با روش حضرت یوسف(ع) می شود  برای زندانیان مؤثر بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha