پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده - امام جمعه بشرویه

حوزه/ امام جمعه بشرویه گفت: سابقه درخشان بسیج نشان داده که در هرجایی که بسیج ورود پیدا کرده عمران و آبادانی به دنبال داشته است و توانمندی ها و تلاش های بسیج فقط در سنگرهای نظامی خلاصه نمی شود.

 حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده، امام جمعه شهرستان بشرویه درگفت و گو با خبرنگار «حوزه»، در  بیرجند، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج همان ارتش 20 میلیونی است که یکی از آرزوهای امام راحل(ره) بود.

وی ضمن اشاره به تلاش های امام راحل(ره) در شکل گیری انقلاب از تفکر بسیجی، تصریح کرد: علی رغم این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای به دنبال از بین بردن تفکر بسیجی و همچنین نیروی مردمی بودند، رهبر معظم انقلاب بعد از جریان دفاع مقدس این تفکر را حفظ و تقویت کردند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: سابقه درخشان بسیج نشان داده که در هرجایی که بسیج ورود پیدا کرده عمران و آبادانی به دنبال داشته است و توانمندی ها و تلاش های بسیج فقط در سنگرهای نظامی خلاصه نمی شود.

حجت الاسلام شمس الدین زاده افزود: امروزه قدرت بسیج و نیروی ایمان مردم، بالاترین اهرم در دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 وی در خصوصت ضرورت راه اندازی نهاد بزرگ بسیجیان جهان اسلام، یادآور شد: برکسی پوشیده نیست که امروزه جهان اسلام بیش از هر چیز دیگری نیازمند "وحدت" است و این امر، مستلزم ایجاد یک تشکل است که پایگاه های بسیج می توانند همانند یک نمودار کامل در این خصوص عمل نمایند.

امام جمعه بشرویه در خصوص مهمترین ویژگی یک بسیجی، عنوان کرد: امروزه آنچه که نیاز و ضرورت جامعه است؛ توسعه علمی همراه با توسعه فرهنگی است که نباید از اهمیت آن غفلت گردد.

 حجت الاسلام شمس الدین زاده با اشاره به این که بسیج در همه عرصه ها همچون جبهه فرهنگی، ناتوی فرهنگی، زلزله، حوادث غیرمترقبه و... پای کار است، متذکر شد: بسیج سازندگی در اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی، مهمترین نقش را ایفا می کند.

وی ادامه داد: فعالیت های مثبت و سازنده بسیج سازندگی در عرصه های مختلف اقتصادی و اشتغال زایی در روستاها و کمک به مناطق دورافتاده؛ گامی بلند در راستای اشتغال و محرومیت زدایی است.

امام جمعه بشرویه با بیان این که بسیج، تشکل حوزه و دانشگاه است، بیان کرد: این دو باید در مسیر یکدیگرحرکت کرده و از یکدیگرجدا نشوند.

 حجت الاسلام شمس الدین زاده با تاکید بر این که حفظ نگاه امام راحل (ره) و روشنگری، مهمترین وظیفه روحانیون و طلاب بسیجی است، اظهار داشت: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری نیز باید همواره حوزه های علمیه، انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند.

وی در پایان با تاکید بر این که همه افراد جامعه و خصوصا طلاب و روحانیت باید همواره روحیه بسیجی داشته باشند، گفت: به طور یقین، روحیه بسیجی ابرقدرت ها را به زانو درآورده است.

 انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha