چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه / دبیر کمیته اجرایی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: این کنگره روز ۱۳ آذر ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی، امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری از برگزاری نمایشگاهی در محل برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) خبر داد و گفت: آثار جدید ارسال شده به کنگره در قالب نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد همچنین در این نمایشگاه تصاویری از علمای استان بر روی تابلوهایی نصب خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با اشاره به روز برگزاری این کنگره اظهار داشت: این کنگره روز 13 آذر ماه در دو نوبت صبح از ساعت 8:30 و بعد ازظهر از ساعت 14 در مصلی امام خمینی(ره) بوشهر برگزار می شود.

وی افزود: مهمانان ویژه از علمای بوشهری در کشور و از دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم حضور خواهند داشت و آیت الله صفایی بوشهری یکی از سخنرانان این کنگره است.

حجت الاسلام رکنی با بیان اینکه طلاب و فضلا آثار خود را در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند گفت: هیچ کدام از آثار سال گذشته در کنگره امسال داوری نخواهند شد.

دبیر کمیته اجرایی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری افزود: این کنگره ابتدا با بازگشایی نمایشگاه افتتاح و سپس کنگره برخواهد شد

عالمی که مشترک ثابت روزنامه تایمز بود

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی هم د راین جلسه  با اشاره به شخصیت علامه بلادی بوشهری گفت: علامه بلادی بوشهری به حق یکی از علمای طراز اول جهان تشیع است اما متاسفانه تاکنون ناشناخته مانده است.

دبیر کمیته علمی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری  افزود: این شخصیت در نجف متولد شد و در مدت حیات خود 60 کتاب را نوشته است و علاوه بر این به زبان های انگلیسی و عبری تسلط کامل داشت و در عرصه خبر مشترک روزنامه تایمز بودند و مرتب این روزنامه برای ایشان ارسال می شد.

وی افزود: مرحوم آیت الله بلادی بوشهری یکی از رهبران مشروطه در بوشهر بودند و جمله کسانی هستند که فتوای قیام به نهضت رئیسعلی دلواری را دادند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آیت الله بلادی بوشهری  از نظر علمی جایگاه رفیعی داشتند اظهار کرد: ایشان در علوم مختلف همچون فقه، نجوم و طبابت تالیفاتی را داشته است اما متاسفانه با این همه سابقه درخشان به آن صورت به مردم معرفی نشده است تا اینکه آیت الله صفایی بوشهری با ایجاد کنگره ای تاثیر بسزایی در معرفی شخصیت روحانیان استان به ویژه آیت الله بلادی بوشهری ایفا کرد.

وی با بیان اینکه تعداد 250 اثر به دبیرخانه کنگره علامه بلادی بوشهری  ارسال شد افزود: تعداد 12 موضوع برای کنگره معرفی شده است که طلاب و فضلا آثار خود در قالب موضوعات معرفی شده به دبیرخانه های کنگره ارسال کردند که بسیاری از این آثار می تواند برای مسؤولان دولتی در انجام کارهای خود راهگشا باشد چراکه علمی نوشته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha