پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه های علمیه با خانواده شهدا

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با حضور در منزل یکی از شهدای مدافع حرم، از ایثار و فداکاری این شهید والامقام تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور در منزل  شهید مفقودالجسد مدافع حرم، شهید  حجت الاسلام صالح حسن زاده گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در زندگی این شهید متجلی است، این است که ایشان برای انجام تکلیف الهی در این زمان خاص، دست از دنیا کشیدند.

وی افزود: نکته تکان دهنده ای که زندگی این شهید، به ما یادآور می شود این است که ایشان به رغم اینکه به دلیل اشتغالات بیرونی شخصی، وضع مالی مناسبی داشتند؛ ناگاه همه این شرایط را تغییر می دهند و پاک باز به سوی خدا می روند.

وی گفت: بسیار مشکل است که انسان ها در این دوره که مشکلات اقتصادی فراوانی در جامعه وجود دارد به رغم این زندگی مناسب، همه آنها را واگذار کرده و دست از همه چیز شسته و برای دفاع از نوامیس اعتقادی پای در جبهه ای قراردهد که امکان برگشت آن کم است.

مدیر حوزه های علمیه با تحسین خانواده شهدا بیان کرد: شهدای طلبه هر کدام یک الگو برای جامعه محسوب می شوند و وقتی انسان با سرگذشت آنها مواجه می شود، با نکات ریزی آشنا می شود که حیرت انگیز است و برای همه حوزویان یک الگو و خط مشی و روش زندگی است.

وی گفت: باید این روش و الگوی زندگی را که برای همه جامعه ما آموزنده است را به تمام دنیا عرضه کنیم و خود نیز هر با ارتباط گیری با این خانواده ها و مطالعه روش ها و خاطرات این شهدا که از سوی حوزه های علمیه در حال جمع آوری است وضعیت خود را نسبت به این شهدا مقایسه کند و ببیند که چه مقدار راه برای رسیدن به این شهدا وجود دارد.

در ابتدای این مراسم، همسر این شهید خوزستانی در سخنانی بیان کرد: شهید حسن زاده به دلیل اینکه دفتر ازدواج داشت و از وضع مالی و معیشتی خوبی برخورداربود، ولی یک مرتبه حس درونی در وی جوشید و باعث شد که ایشان دفتر کار خود را تحویل داده و حتی مبلغی را نیز به عنوان رد مظالم احتمالی و احتیاطی اهدا کنند و دست از همه دارایی کشید و به سوریه رفت و جان خود را نیز در راه دفاع از ارزش های اسلامی داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha