پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اراکی-نشست مشاوران مجمع تقریب مذاهب

حوزه/دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دشمن از ابزار تفرقه به عنوان کاری‌ترین سلاح استفاده می‌کند، تأکید کرد: کاربردی ترین سلاح در شکست دادن دشمن، تقریب و ایجاد همدلی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، شامگاه شنبه طی سخنانی در نشست شورای مشاورین دبیرکل مجمع جهانی تقریب اسلامی، در تهران، با بیان اینکه اهمیت تقریب در شرایط کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: اینکه دشمن امروز همه امکانات خود را در جهت ایجاد تفرقه، ایجاد جنگ درونی در جوامع اسلامی و تبدیل اختلافات داخلی جامعه اسلامی به جنگ و خونریزی بسیج کرده، نشان دهنده ضرورت مسئله تقریب است.

وی با بیان اینکه دشمن از ابزار تفرقه به عنوان کاری‌ترین سلاح استفاده می‌کند، تأکید کرد: کاری‌ترین سلاح در شکست دادن دشمن در این جبهه، تقریب و ایجاد همدلی در جامعه اسلامی است.

آیت الله اراکی با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام، افزود: شرایط کنونی جهان اسلام ایجاب می‌کند که مجمع جهانی تقریب در فاز جدید، فعالیت‌های خود را گسترده‌تر، میدانی‌تر و سازمان یافته تر دنبال کند. هرچند در این عرصه‌ها کارهای خوبی صورت گرفته اما اکنون شرایط ایجاب می‌کند که کار گسترده‌تر شود تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن موفق شویم.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز نیاز است که فعالیت‌های میدانی گسترش یابد، تأکید کرد: چون امروز گستره کار «تخریب» بسیار وسیع شده است، در مقابل «تقریب» هم باید میدانی‌تر عمل کند.

 آیت الله اراکی در ادامه به حکم مقام معظم رهبری مبنی بر فعال شدن ديپلماسی وحدت، اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید کار متمرکزی روی مسئله دیپلماسی وحدت داشته باشیم و دیپلماسی وحدت باید زمینه‌ساز امت واحده شود.

در ادامه این نشست، منوچهر متکی، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز گزارشی پیرامون چگونگی برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ارائه کرد.

همچنین دکتر ناظمی اردکانی، معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب گزارشی از طرح فعال‌سازی شبکه‌ها و تشکل‌های تقریبی در سطح جهان اسلام، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کنونی جهان اسلام برای تحقق امت واحده اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کرد.

در بخش پایانی این نشست نیز طرح فعال سازی تشکل‌های مردم نهاد تقریبی در جهان اسلام و محور‌های محتوایی سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان نظرات خود را در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha