پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
انفجار تروریستی حله و شهادت جمعی از مردم خوزستان

حوزه/ در پی شهادت جمعی از مردم اهواز در انفجار تروریستی حله، ۲ روز عزای عمومی در خوزستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در پی حادثه تروریستی حله و شهادت جمعی از مردم خوزستان، آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهواز، ۲ روز عزای عمومی در سطح استان اعلام کرد.

همچنین بدین مناسبت روز دوشنبه، مراسمی در حسینیه ثارالله اهواز، با حضور علما، فضلا، روحانیون، طلاب، عموم مردم و مسئولان برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، مجید آقا بابایی، دبیر ستاد اربعین، با بیان اینکه اجساد شهدای حادثه حله، جمعه شب از فرودگاه مهرآباد برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی تهران منتقل شد، گفت: بر اساس نمونه برداری‌های انجام شده از اجساد مشخص شد ۳۶ زن، ۱۲ مرد و چهار نفر غیر قابل تشخیص بودند این در حالی است که تکه‌هایی از اجساد نیز در پزشکی قانونی وجود دارد.

دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه شهدای این حادثه زائران استان خوزستان به‌ویژه شهر اهواز و اطراف آن بودند، اظهار داشت: تاکنون در محل انفجار، در میان اجساد و در بیمارستان ۲۸ گذرنامه و کارت شناسایی کشف کردیم که اسامی این شهدا مشخص شده است.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون استانداری خوزستان در حال شناسایی اسامی این افراد است و اقوام این زائران برای شناسایی هویت اجساد به پزشکی قانونی خوزستان مراجعه کرده تا از آن‌ها آزمایش DNA گرفته شده و با ارسال این آزمایش به تهران هویت اجساد هر چه سریع‌تر مشخص شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha