پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 اندیشمندان روسیه از موسسه علوم انسانی

حوزه/ تعدادی از اساتید دانشگاهی و اندیشمندان کشور روسیه با حضور در موسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی(ص)، از نزدیک با فعالیت های این نهاد بین المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» تعدادی از اساتید دانشگاه های سن پترزبورگ روسیه، با حضور در موسسه آموزش عالی علوم انسانی در جمع مدیران گروههای علمی – تربیتی، اعضای هیات علمی و مسئولین این موسسه حاضر شده، به گفتگو پرداختند.

دکتر حاجی ده آبادی رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی(ص)، در ابتدای این نشست، ضمن خوش آمد گویی به هیات روسی و ارائه گزارشی از روند فعالیتی موسسه، به  اقدامات و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی جامعه المصطفی(ص) در حوزه علوم انسانی اشاره نمود.

دکتر عثمان اف مراد، رئیس انجمن تاجیک های سن پترزبورگ؛ نیز در ادامه این نشست به بررسی تاریخ و جغرافیای اسماعیلی ها در افغانستان اشاره نمود و اظهار داشت: بررسی تاریخ شکل گیری اسماعیلیه در کشور افغانستان و نحوه گسترش آن در نقاط مختلف این کشور و نیز نحوه تاثیر پذیری آن از نهضت های ادبی همچون آثار ناصر خسرو و نیز نهضت های عرفانی نظیر آثار مولوی ما را به نکات مهم پژوهشی در این حوزه رهنمون می سازد.

 دکتر ویاچسلاو والریف، رئیس دانشکده امنیت جامعه، به عنوا دومین سخنران این نشست پژوهشی ضمن ارائه گزارشی تفصیلی به معرفی بخش های مختلف دانشکده امنیت جامعه ی سن پترزبورگ پرداخت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های وسیع و گسترده این دانشکده در آموزش مهارتهای امنیتی به قشرهای مختلف جامعه، یادآور شد: حفظ کیان ادیان و نیز مقابله با تهدیدات پیش روی آنان، یکی از اهداف اساسی آموزش های دانشکده امنیت جامعه در دانشگاه سن پترزبورگ می باشد.

 دکتر رینات ماگدیف، رئیس انجمن تاتارهای سن پترزبورگ، نیز یکی دیگر از سخنرانان بود که ضمن ارائه گزارشی کوتاه به تبارشناسی تاتارها در روسیه و آخرین وضعیت این قوم به خصوص جامعه مسلمان آنان در روسیه اشاره نمود.

دکتر حاجی ده آبادی در پایان این نشست ضمن تقدیر از مباحث ارائه شده در این نشست علمی، تصریح کرد: امیدواریم این نوع جلسات مقدمه ای برای افزایش تبادلات فکری بین اندیشمندان ایران و روسیه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha