پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسین رشیدی

حوزه/ یک کارشناس مذهبی گفت: زمانی که به علم بشر در طول تاریخ بنگرید می بینید که مشکلات بسیاری را در خود دارد ، اما علم امام تماما منفعت است.

حجت الاسلام محمد حسین رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به سه ویژگی امامان معصوم(ع)اشاره کرد و اظهار داشت: «علم امام»،«عمل امام» و «دلسوزی برای امت»از ویژگی های امامان معصوم(ع)است که با تبعیت از آن، آنها را را پیشوای خود در تمام امور قرار دهیم.

 علم امامان معصوم بدون خطاست

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: اولین ویژگی ائمه معصومین(ع) علم است؛ علم امام بدون خطاست ، زمانی که به علم بشر در طول تاریخ بنگرید می بینید که مشکلات بسیاری را در خود دارد ، با نگاه کردن به علم روز حتی با داشتن فواید بسیار زیاد معایب بسیاری نیز در آن وجود دارد اما علم امام تماما منفعت است.

اعمال امامان معصوم(ص)برای امت حجت است

وی خاطر نشان کرد: همچنین ویژگی دیگر این است که عمل امام نیز مانند علم ایشان بدون خطا و اشتباه است و هر عملی در هر بُعدی که توسط ائمه صورت گرفته ، برای انسان ها حجت می باشد چون اطمینان داریم که این اعمال عاری از هرگونه خطا و اشتباهی انجام گرفته است. امام حسن مجتبی(ع) بهترین تصمیمی را که آن زمان گرفتند صلح ایشان بود که اگر عمل دیگری بهتر و اثر گذارتر از صلح بود آن عمل را بدون تردید انجام می دادند و همچنین هر کدام از ائمه معصومین(ع) در زمان خود اگر قیام و یا به اصطلاح قعود و سکوت می کردند بهترین تصمیم در آن زمان بوده است.

تصمیمات اشتباه به دنیای اسلام صدمه می زند

حجت الاسلام رشیدی ادامه داد: این که گفته می شود اعمال ائمه معصومین(ع) عاری از هر گونه خطا و اشتباه است به این دلیل است که امامان (ع) نسبت به زمان و مکان خود آگاهی کامل را داشتند و با نگاه به شرایط موجود و درک موقعیت، بهترین تصمیم را می گیرفتند، این مطلب برای شیعیان و محبان ائمه معصوم(ع)درس بسیار بزرگی است که امروزه با مطالعه تاریخ که همیشه در حال تکرار است، در تصمیمات خود به شرایط زمان و مکان توجه داشته باشیم ، همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند: در برهه حساسی از تاریخ قرار گرفته ایم  را باید درک کنیم و با بصیرت کامل شرایط را در نظر بگیریم و عمل نماییم. مخصوصا مسئولین کشور که در تصمیم گیری های کلان تاثیر گذارند با شناخت شرایط زمان و مکان باید این حساسیت را درک کنند، چرا که برخی اشتباهات ممکن است باعث سرگردانی و انحراف جامعه اسلامی شود و خسارت های غیر قابل جبران را به دنیای اسلام وارد آورد.

محبت الهی در روز قیامت آشکار می شود

این کارشناس مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: سومین ویژگی امام معصوم (ع) دلسوزی برای امت است به گونه ای که پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین بودند و حتی برای اشقیا و گناهکاران می گریستند و محبتی که پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) برای امت دارند از محبت پدر و مادر نیز بالاتر است، چرا که این محبت الهی از جانب خداوند متعال است و در روز قیامت و عالم برزخ هم دلسوز و دستگیر امت خواهند بود، در حالی که قیامت روزی است که پدر و مادری که نسبت به فرزند خود در دنیا محبت دارند فرزند خود را رها می کنند و هرکسی به فکر خودش می باشد.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha