شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام احمد صابری تولایی- مدیر تبلیغ حوزه خراسان

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در مورد عواقب عدم هماهنگی و همکاری در پوشش تبلیغی زائران پیاده رضوی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی در نشست خبری اعزام مبلغین رضوی که امروز با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی نهادها و موسسات حوزوی و دینی با حوزه علمیه خراسان در ارائه خدمات تبلیغی به زائرین پیاده، در مورد عواقب عدم هماهنگی و همکاری در پوشش تبلیغی این مراسم هشدار داد و گفت: بی نظمی و ناهماهنگی در فعالیت های تبلیغی، فرصت حضور و دخالت گروه های ضدانقلاب و شیعیان انگلیسی را در میان زائران پیاده فراهم می آورد.

وی با اشاره به حضور 1600 نفر از مبلغین جهادی حوزه علمیه قم در پوشش تبلیغی زائران پیاده رضوی، اظهار کرد: همکاری میان حوزه های علمیه مشهد و قم در اعزام مبلغ به اربعین حسینی با برگزاری جلسات مشترک و ایجاد هماهنگی در پشتیبانی و پوشش تبلیغی حداکثری مواکب، ایستگاه ها و مسیرها، به شکل مطلوبی صورت پذیرفت که این همکاری در استقبال از زائران پیاده رضوی نیز وجود دارد.

حجت الاسلام صابری تولایی، ایجاد ارتباط با دستگاه ها و مجموعه های مختلف مرتبط با مسئله تبلیغ دینی و بهره گیری از دستاوردها و تجارب فکری، فرهنگی و تبلیغی آن ها را از مهم ترین برنامه های مدیریت تبلیغ حوزه علمیه خراسان دانست و بر ضرورت فعالیت های تبلیغی حوزه علمیه برای جلوگیری از انزوای آن تأکید کرد.

مباحث فرهنگی و تبلیغی مغفول و غریب مانده است

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به پیش بینی حضور بیش از سیصد هزار زائر پیاده در شش مسیر منتهی به مشهد مقدس، عنوان کرد: بیشتر دستگاه های مسئول مشغول فراهم آوردن زیرساخت های لازم جهت رفاه حال زائرین پیاده هستند و متأسفانه در این میان مباحث فرهنگی و تبلیغی مغفول و غریب مانده است.

وی عدم واقع بینی نسبت به اطلاعات گذشته، تشکیل ایستگاه های جدید خدمت رسانی به زائرین و هم چنین حضور گروه ها و دسته های مستقل در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس را مهم ترین عوامل عدم پوشش تبلیغی حداکثری زائران پیاده رضوی دانست و تأکید کرد: اطلاعات موکب ها و گروه های زائران باید هر سال به روز رسانی شوند تا دایره تبلیغی ما افراد بیشتری را دربرگیرد.

موج سواری رسانه های بیگانه

حجت الاسلام صابری تولایی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های هماهنگ رسانه های غیرارزشی در تخریب چهره اسلام و تفکرات دینی و الهی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: متأسفانه دستگاه های خبری معاند با اسلام و نظام اسلامی، استفاده بهتری از فضاهای رسانه ای می برند و با به راه انداختن موج های خبری، اهداف شوم خود را پیگیری می کنند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: رسانه های معاند گاهی عادی ترین حوادث را تبدیل به گفتمان رایج کرده و گاه از بیان مهم ترین پدیده ها و رخدادهایی که بر خلاف نظرشان است، خودداری می کنند که نمونه آن را می توان در جریان تجمع سی میلیون نفری اربعین حسینی مشاهده کرد.

وی در پایان با بیان این که مردم روحانیت را به عنوان مهم ترین کانال دریافت معارف اهل بیت(ع) و مطالبه گر حقوق خود از مسئولین می دانند، گفت: مبلغین باید از جایگاهی که در افکار مردم دارند حراست کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha