جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه های علمیه با خانواده شهدا

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با حضور در منزل شهید طلبه عباس سروی، این شهید سعید را از اسوه هایی نام برد که طلاب جوان می توانند از روش علمی و تحصیلی و تهذیبی و تکلیف مداری او الگو بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی با حضور در بیت شهید روحانی، عباس سروی با پدر این شهید که از فضلای حوزه است دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فداکاری های شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای روحانی، گفت: شهدای روحانی از جمله شهدای فداکاری بودند که اسوه جوانان این نسل به ویژه طلاب جوان هستند.

وی افزود: اینکه یک جوان طلبه در سن زیر 20 سال در حوزه علمیه مشغول به تحصیل و تدریس همزمان است و در جبهه های رزم نیز بنابر تکلیف ولایی خود حضور می یابد و به فیض شهادت می رسد، نکته بسیار مهمی است که باید به آن پرداخت و از آن سخن ها گفت.

مدیر حوز های علمیه بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی زمانی که در حوزه، تحصیل می کردیم آینده خود را با زندان و شکنجه های احتمالی رژیم تصور می کردیم، ولی دست امداد الهی و رهبری امام راحل باعث شد که انقلاب در عین ناباوری همگان به پیروزی برسد و درهای رحمت الهی به روی مردم ما باز شود.

وی گفت: همه این برکاتی که امروز در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است؛ باید قدردان انقلاب باشیم که این چنین ما را در دنیا سرافراز کرد و کشوری که در آن خفقان و نوکری غرب و استکبار موج می زد را به کشوری مبدل کرد که امروز به الگو و امیدی برای همه آزادگان جهان تبدیل شده است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح کوتاه مدت آموزش در حوزه بیان کرد: این طرح از طرح هایی است که سالانه بیش از دو هزار نفر از اقصی نقاط عالم را تحت آموزش قرار می دهد و همیشه رهبر انقلاب نیز نسبت به این طرح ابراز خرسندی کرده اند.

در این دیدار، پدر شهید سروی که از  فضلای حوزه است به تشریح ویژگی های اخلاقی و علمی این طلبه شهید پرداخت و وی را الگویی برای طلاب جوان امروز حوزه دانست.

گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین  ملکدار و سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان قم نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha