جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حوزه/رئیس دانشگاه ادیان گفت: عصر کنونی در تاریخ بشر، عصری دشوار و حاوی مشکلات مختلف اجتماعی و بین المللی از جمله فقر و جنگ است که با برگزاری نشست و همایش نمی توان به آنها پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست مشترک با گروهی از اساتید فلسفه و الهیات دانشگاه های کانادا و آمریکا که میهمان دانشگاه اداین قم بودند، در سخنانی به معرفی کوتاهی از دانشگاه و از جمله اهداف تأسیس آن را برداشتن گامی علمی و در عین‌ حال عملی برای تقریب و گفتگوی میان ادیان جهان برای کاستن از رنج و آلام بشری خواند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه عصر کنونی را در تاریخ بشر عصری دشوار دانست که مشکلات مختلف اجتماعی و بین المللی از جمله فقر و جنگ همه آحاد بشری را تهدید می کند.

وی تنها راه مقابله با این تهدیدها را راهکارهای عملی دانست و گفت: نمی توان با نشست و همایش و بحث های نظری به این مشکلات پایان داد، بلکه باید دست به کار شد و فعالانه با جلب مشارکت پیروان همه ادیان به جنگ فقر و تبعیض رفت و صلح پایدار جهانی را برقرار کرد.

گروه میهمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گزارشی از فعالیت های خیرخواهانه فرقه منونایت در امریکا و کانادا به منظور مقابله با فقر و خشونت ارائه کردند و وقف عواید حاصل از زمین های کشاورزی برای کمک به معیشت فقرای این دو کشور را از جمله این فعالیت ها خواندند که بدون تعصاب دینی صورت می گیرد و اقشار آسیب پذیر و فقیر همه ادیان را اعم از مسلمان و مسیحی شامل می شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha