جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدینه

حوزه/ مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع) پیش از ظهر امروز در بیوت مراجع و علما و با حضور مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مراسمی که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی در مدرسه امیر المومنین(ع) برگزار شد، اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند، حجت الاسلام فرشاد از فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی گفت: امروز روز وفات شخصیت ممتازی است که حضرت علی (ع) در مورد پیامبر(ص) فرمودند« خدا کسی را  خلق نکرد جزء به عظمت و بزرگی پیامبر اسلام(ص)» و همچنین حضرت جبرئیل(ع) فرمود« پیامبر (ص) کسی است که همه چیز به طفیل وجود او است».

 سخنران این مراسم ابراز داشت: آن قدر فضائل و عظمت خاتم پیامبران زیاد است که قلم نمی تواندآن را بنویسد و زبان  آن را باز گو کند.

 حجت الاسلام فرشاد عنوان کرد: اگر انسان می خواهد پیامبر(ص) را ببیند باید به قرآن نگاه کند. ایشان برای همه احترام قائل بودند برای کسی فرق نمی گذاشتند؛ آن حضرت حریص در هدایت کردن بودند.

 وی اظهار داشت: متاسفانه هر چه از سیره اهل بیت(ع) دور و غافل می شویم در بلاومصیبت و مشکلات فرهنگی و اجتماعی  قرار می گیریم.

 حجت الاسلام فرشاد افزود: حقیقتا امت پیامبر(ص) بعداز ایشان،‌ قدر او را نداستند و اقدام به توطئه علیه دین و ولیّ خدا کردند و همه تلاش خود را بکار گرفتند تا مردم را ازطراف ولیّ خدا  دور کنند.

خاطرنشان می شود: نظیر این مراسم در بیوت سایرمراجع از جمله، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، نوری همدانی،صافی گلپایگانی و...برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha