جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محسن اراکی در دیدار با چند تن از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه

حوزه/ عضو انجمن صلح روسیه گفت: با هدف تشکیل صلح بین‌المللی، کنفرانس مشترکی راجع به صلح بین روسیه و ایران با موضوع تأثیر ادیان بر وحدت مردم و نژادها برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شش نفر از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه ظهر امروز با حضور در دفتر آیت‌الله محسن اراکی در قم با این استاد حوزه دیدار و گفتگو کردند.

ویاچسلاو والریانوف از اعضای این گروه در این جلسه ضمن تشکر از برگزاری جلسه با اشاره به اهمیت تلاش برای صلح جهانی گفت: پیشنهاد می‌کنم با هدف تشکیل صلح بین‌المللی، کنفرانس مشترکی راجع به صلح بین روسیه و ایران با موضوع تأثیر ادیان بر وحدت مردم و نژادها تشکیل شود.

وی گفت: در میان دانشمندان شهر سنترزبورگ روسیه این فکر مطرح شده است که یک دانشگاه با عنوان صلح با همکاری ایران و روسیه در این شهر تأسیس شود تا برای رسیدن به صلح جهانی فعالیت کند.

همچنین یکی دیگر از اعضای این گروه با بیان اینکه اهمیت بسیاری دارد که در عصر ارتباطات، تجارت اقتصادی بین دو کشور برگزار شود گفت: یکی از راه‌های ایجاد تقریب ادیان، فعال شدن اقتصاد و تجارت بین مردم است.

وی گفت: در واقع فعالیت‌های اقتصادی بین مردم کشورهای مختلف بر اساس ارزش‌های دینی و مذهبی می‌تواند بر تقریب مردم کمک کند.

در این جلسه آیت‌الله اراکی نیز پیشنهاد تهیه یک دستورالعمل از دستورات الهی مشترک بین ادیان و تأسیس نهادی بین‌المللی برای تبیین این تعالیم را مطرح کرد و نمایندگانی از دو مجموعه برای پیگیری پیشنهادهای مطرح شده معین شدند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha