جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار شیخ الازهر با گروه احزاب مردمی پارلمان اروپا

حوزه/ احمد الطیب گفت: الازهر ارتباط محکمی با مؤسسات مسیحی جهان دارد و ما بر این باوریم که گفتگو و ارتباط میان رهبران ادیان تنها راه برقراری صلح در جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، روز دوشنبه گروهی از اعضای احزاب مردمی پارلمان اروپا با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.

در این دیدار احمد الطیب گفت: روابط میان مسلمانان و مسیحیان روابطی تاریخی است که به زمان ظهور دین اسلام بازمی گردد؛ زمانی که اولین گروه از مسلمانان مهاجر از مکه به حبشه(اتیوپی) پناه بردند، زیرا پادشاه مسیحی این کشور به کسی ظلم نمی کرد و رسول خدا(ص) هم هنگام استقبال از گروه مسیحی نجران در مسجد خود بر این رابطه صحه گذاشت و آن را تایید کرد.

وی افزود: روابط میان مسلمانان و مسیحیان در مصر الگوی همزیستی میان مردم یک کشور است و کلیسای مصر نیز الگوی روحیه برادری و صلح میان تمام مردم مصر است.

شیخ الازهر ادامه داد: الازهر ارتباط محکمی با مؤسسات مسیحی جهان مانند کلیسای کانتربری، واتیکان و شورای جهانی کلیساها دارد و با تمام این مؤسسات و مراکز جلسات گفتگو و همایش برگزار می کند و ما بر این باوریم که گفتگو و ارتباط میان رهبران ادیان تنها راه برقراری صلح در جهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha