پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
راهپیمایی میلیونی مسلمانان در هندوستان برای افزایش سهمیه مسلمانان

حوزه/ اعضای سازمان‌های مذهبی سیاسی در شهر ناندید در هندوستان، راهپیمایی میلیونی به راه انداختند. در این راهپیمایی بر احقاق حقوق مسلمانان در جامعه هند تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای چندین سازمان مذهبی، سیاسی و اجتماعی در شهر ناندید در ایالت مهاراشترا در کشور هند، یک تظاهرات میلیونی به راه انداختند. در این راهپیمایی بر احقاق حقوق مسلمانان در جامعه هند تاکید شد.
به علاوه این نخستین بار در تاریخ ایالت مهاراشترا بود که زنان مشارکت عظیمی در یک راهپیمایی داشتند. همچنین دانشمندان، وکلا، معلمان و دانش آموزان، متخصصان، بازرگانان و مهندسین در این تظاهرات مسالمت آمیز حضور داشتند.
اختصاص سهمیه 10درصدی به مسلمانان، محافظت از قوانین حقوقی شخصی اسلامی و توقف حمله به مسلمانان از خواسته‌های افراد شرکت کننده در این راهپیمایی بود.

برپایه این گزارش به نقل از milligazette، عده زیادی از رهبران سیاسی احزاب مختلف نیز با شرکت در این راهپیمایی حمایت‌شان را از خواسته‌های ذیل اعلام کردند.
سخنرانی‌های این راهپیمایی نیز توسط دانشجویان مسلمان دختر و پسر ارائه شد و منعکس کننده درد و رنج و شرایط به شدت نا به سامان مسلمانان در این دوره زمانی بود.

بسیاری از سخنرانان بر جان فشانی‌های رهبران مذهبی و سیاسی اسلامی در راه جنبش آزادی کشور تاکید کرده و یکی از جوانان دانشجو، با مصاحبه با خبرنگاران، از دولت هند به خاطر اداره غیرموثر مسائل مربوط به سهمیه مسلمانان و شیوه‌های مغرضانه هدف قرار دادن جامعه مسلمانان و دالیت‌های این کشور انتقاد کرد.

درخواست مسلمانان هند برای احقاق حقوق شهروندی

درخواست مسلمانان هند برای احقاق حقوق شهروندی

درخواست مسلمانان هند برای احقاق حقوق شهروندی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha