پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام گنجی

حوزه/ نظامی که مبتنی بر جهل باشد، سر از نزاع بیرون می آورد و نهایتا به جنگ و خون ریزی ختم می شود.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین گنجی، امروز  در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که با حضور حضرت آیت الله سبحانی در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد در سخنانی گفت:خدای متعال در جایی جای قرآن برای رسول گرامی(ص)  خصایصی را بیان کرده است؛  بیان آن خصوصیات نشان از بزرگی آن پیامبر خاتم (ص) دارد.

سخنران این مراسم افزود:  از جمله ویژگی پیامبر(ص) این است که در همه حال غصه دار جامعه بودند، نمی توانستند در مقابل مشکلات مردم بی تفاوت و بی خیال باشند.  

حجت الاسلام و المسلمین گنجی  عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) غصه دار دین مردم بودند،‌برای همه صحنه های زندگی مردم برنامه داشتند و این برنامه را از دین گرفته بودند.

وی عنوان کرد:  وقتی پیامبر(ص) برای کوچکترین مسئله زندگی مردم برنامه درشتند، آیا برای سعادت بشر و تکامل دین  که همانا معرفی، ولیّ و ولایت است برنامه ای را ارائه نداده است.

 حجت الاسلام و المسلمین گنجی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) وقتی معروف های معمولی را به مردم تذکر می دادند،‌آیا ممکن است درباره معروف مهم  دین، یعنی معرفی ولیّ خدا سخنی نگفته و کوتاهی کرده باشند.

سخنران این مراسم درباره عظمت علمی امامان معصوم(ع) نیز گفت: امام در مسند علم نشسته است و دیگران درمسند جهل نشسته اند؛ فقه شیعه، زایده فقه و علم اهل بیت(ع) است. 

وی  ابراز داشت: دشمنان چون چیزی ندارند، قیاس می کنند؛ ولی شیعه برای همه مسائل دلیل از ائمه(ع) می آورد و به همین دلیل درکتاب های شیعه قیاس پیدا نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین گنجی گفت: نظامی که مبتنی  بر جهل باشد، سر از نزاع بیرون می آورد ونهایتا به جنگ و خون ریزی ختم می شود.

سخنران این مراسم افزود: اگر جامعه بر اساس مبانی و اعتقادی دین و سخنان اهل بیت (ع) بنا شود و حرکت کند قطعا مشکلاتی در آن نخواهد بود، بنابراین باید کاری کرد تا خود باوری و عظمت جهان شیعه در مکتب اهل بیت(ع) رشد کند.

وی عنوان کرد: امامت با این عظمت توحیدی و تفسیر دین وابسته به ولایت است. انسان اگر در طریق سبک و زندگی ولایت  حرکت کند، گمراه نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha