پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور، ولایت مداری را از شاخصه های بارز آیت الله شاهرخی(ره) برشمرد و گفت: مرحوم شاهرخی با تلاش برای تقریب مذاهب، تلاش کرد تا اندیشه های والای اسلامی شیعی را در کشورهای جنوب شرق آسیا تبیین و نهادینه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت رحلت آیت الله سید محمد نقی شاهرخی(ره)، نماینده سابق لرستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: آن مرحوم در سال ۱۳۲۷ برای تحصیل علوم حوزوی، در مدرسه علمیه بروجرد مشغول علم آموزی شد و پس از آن برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم  رهسپار شد.

وی با اشاره این که آیت الله شاهرخی (ره) در محضر آیت الله مرعشی(ره) ،علامه طباطبایی (ره)، امام خمینی (ره) و...کسب فیض کرد، افزود: آن عالم گرانقدر با حضور در صف مبارزات رژیم ستم شاهی نیز با ظلم و طاغوت مبارزه کردو در این راه  بارها زندانی و همچنین تحت تعقیب رژیم پهلوی قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه آیت الله شاهرخی علاوه بر نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، به عنوان امام جمعه خرّم آباد نیز به مردم خدمت کرد، ابراز داشت: ایشان سال ها به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا به تبلیغ و ترویج معارف دین مبین اسلام و مکتب تشیع پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور یادآور شد: آیت الله شاهرخی با تلاش برای تقریب مذاهب، تلاش کرد تا اندیشه های والای اسلامی شیعی را در بین مردم دنیا تبیین و نهادینه نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های آیت الله شاهرخی (ره) از جمله ولایت مداری، گفت: ایشان در طول عمر با برکت خود با دفاع از حریم ولایت، اوج ارادت خالصانه خود به امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری را نشان داد و با دفاع از اندیشه های والای امام (ره) و رهبری، در پیشبرد و تثبیت آرمان های انقلاب نقش موثری را ایفا کرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان شجاعت و خوش رویی را از دیگر خصوصیات اخلاقی آن عالم بزرگوار عنوان کرد و گفت:آیت الله شاهرخی (ره) همواره در طول عمر با برکت خود با شجاعت، روی گشاده و مهربانی در سنگر اسلام و انقلاب خدمت و دِین خود را به مکتب تشیع ادا کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha