پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فاضل(ره)-بابل

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) از هوای نفس خالی بود و دنیا و تعلقات آن برای ایشان هیچ ارزشی نداشت، تصریح کرد: این عالم ربانی خود را وقف اسلام، انقلاب و تربیت طلاب کرده بود.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تسلیت درگذشت آیت الله فاضل استرآبادی(ره)، موسس و تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل، با بیان این که سراسر زندگی این عالم ربانی سرشار از ایمان، زهد و پرهیزکاری بود، گفت: عمر با برکت این شخصیت کم نظیر در جهت اعتلای اسلام و انقلاب سپری شد.

وی با بیان این که خدمات ارزشمند ايشان به جامعه، اسلام و انقلاب بر كسي پوشيده نيست و زندگي ايشان الگوي همگان است، افزود: یکی از بزرگترین حوزه های علمیه مازندران توسط این عالم وارسته احداث شد که از ابتدا تاکنون خدمات ارزشمندی را به جامعه اسلامی ارائه کردند.

معون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهتمام به شب زنده داري و اخلاق حسنه از مسائلي بوده است كه در زندگي اين عالم مجاهد نمايان بود، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) به معنای واقعی کلمه عارف الی الله بودند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين‌كه آيت الله فاضل استرآبادي نه تنها همگان را به كارهای نيك و خير تشويق مي كرد بلكه خود عامل به تقواي الهي و ارزش ها بود، تصریح کرد: این عالم ربانی با تقديم فرزند برومندش به اسلام و انقلاب، در عمل اعلام كرد كه در خط امام و رهبري و ارزش هاي نظام است. 

وی با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) هیچ گاه حوزه علمیه را رها نکرد و همه عمر خود را در مسیر خدمت به سربازان امام زمان(عج) سپری کردند، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از شاگردان این عالم ربانی منشأ خدمات ارزشمندی در بخش های مختلف کشور هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به حتم فقدان اين عالم رباني و فقيه مجاهد، ضايعه و مصيبتي عظيم براي حوزويان خواهد بود، تصریح کرد: سیره علمی و عملی این عالم وارسته بهترین الگو برای رشد علمی و معنوی طلاب جوان است.

وی با بیان این که اخلاص، ساده زیستی، تقوا و زندگی زاهدانه از جمله ویژگی های بارز آیت الله (ره) بود، خاطرنشان کرد: مردم داری و همراهی با مردم در همه صحنه ها از دیگر ویژگی های بارز این عالم ربانی بود که هیچ گاه از آن فاصله نگرفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سبک زندگی آیت الله فاضل(ره) به گونه ای اجرا می کرد که طلاب آن را الگوی خود قرار می دادند، ادامه داد: ایشان علیرغم این که مسؤولیت اداره حوزه را عهده دار بودند، اما هیچ گاه از طلبه ها فاصله نداشتند بلکه در همه مراحل زندگی طلبگی همراه طلاب بودند.

وی با بیان این که این عالم ربانی همواره مطیع کامل ولایت فقیه بود، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) اطاعت از رهبری را واجب می دانست و دیگران را هم به اطاعت و اجرای فرامین حضرت آقا دعوت می کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مردم ایشان را پناهگاهی برای خود می دانستند، تصریح کرد: آیت الله فاضل(ره) از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم استفاده می کردند.

وی در ادامه سخنان خود به جنبه های عرفانی و سیر و سلوک معنوی آیت الله فاضل اشاره کرد و گفت: بیداری در شب و به ویژه اقامه نمازشب از تاکیدات آیت الله فاضل بود و اعتقاد داشت که شب زنده داری موجب باعث بالندگی انسان به ویژه یک طلبه می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) از هوای نفس خالی بود و دنیا و تعلقات آن برای ایشان هیچ ارزشی نداشت، تصریح کرد: این عالم ربانی خود را وقف اسلام و انقلاب کرده بود.

حجت الاسلام صادقی توجه به تحصیل و جدیت در درس خواندن را از دیگر تاکیدات آیت الله فاضل(ره) بیان کرد و افزود: یکی از ویژگی های این عالم ربانی مطالعه عمیق و از دست ندادن فرصت بود و از کمترین فرصت برای مطالعه و تدریس بهره می برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha