چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زیارت رسول الله

حوزه/ همزمان با سالروز رحلت جانگداز خاتم الانبیا حضرت محمد (ص ) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، زیارت پیامبر اکرم(ص) در ۱۵۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی، با حضور روحانیون و مبلغان قرائت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، این مراسم با حضور با شکوه مردم، روحانیون و مبلغان اجرا که ضمن قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) برنامه عزاداری و سوگواری نیز با حضور هیئت های مذهبی برگزار شد.

مداحان اهل بیت(ع) نیز در این آیین معنوی به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند و حاضران در 2 مصیبت رحلت جانگداز حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور گفت: قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) ازبعید در راستای مقابله با توطئه دشمنان در پی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) هرساله در سالروز رحلت ایشان برگزار می شود.

حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهار داشت: زیارت حضرت محمد (ص) "ازبعید" زیارتی وارده در مفاتیح الجنان است که قرائت آن به صورت جمعی سبب وحدت و انسجام بخشی بین مذاهب مختلف و تبیین و معرفی پیامب اسلام(ص) می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) فقط پیامبر مسلمانان نبود بلکه برای کل بشریت بود، افزود: پیامبر اسلام (ص) انسان جامع و کاملی بود و اکنون تمام بشریت که به دنبال الگوی کامل و جامع هستند می توانند پیامبر خاتم را الگوی خود قرار دهند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تاکید کرد: سیره اخلاقی و رفتاری پیامبر(ص) باید در میان اقشار مختلف جامعه تبیین و ترویج شود.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) برای پیوند جامعه بشری با مکارم اخلاق تلاش های فراوانی کرد، گفت: حضرت محمد(ص) هر آنچه از فضایل و بزرگواری ها که باید یک انسان کامل داشته باشد، در حد اعلا داشتند.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را برای هدایت، حمایت و رفع مشکلات انسانها مبعوث کرده و ما باید از آموزه های الهی که توسط پیامبر در اختیار بشر قرار گرفته، سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha